Eilen ja vähän tänäänkin nysväiltiin. Jotain sähköjohto hommia oli siinä työn alla, kunnes innokas apumies tuli käymään. Päätettiin vaihtaa ne uudet +75 trailmaster etujouset. Oli nopea helppo juttu kun edellisestä vaihdosta kolmisen vuotta ja max 2000km.
Noo yllätys oli suuri kun mittailttin muutosta vanhoihin S lle vääntyneisiin OME jousiin, korotusta 11mm.
Tälläinen mini korotus ei ollut toivottua, tässä autossa on ollut perä keulaa ylempänä. Jousilla oli tarkoitus korjata tämä, samalla tietenkin vialliset pois.
Joten tänään aamulla hilpasin tallille, etupakat palasiksi(uudet ja vanhat), varastoista etsimään ns. kuormalehdet.
Lyhyemmät laitoin, pitemmät on tulossa BJ45 :n uusien jousien avuksi.
Lisäsin myös vanhoista pakoista pari kappaletta trailmasterin pakan sekaan, Nyt etujouset näyttävätkin siltä että saattavat kestääkin käyttöä ja rajua off road rypemistä. Testaamalla sitten selviä onko liian jäykät, tuskin.
Asento ainakin korjaantu.
Vanhat jouset kuolivat joko traction baarin katkeamiseen tai liian korkealla olleisiin pohjaanlyönti kumeihin.
Nyt päätettiin korjata ainakin kumi asia, pitkät volvon kumit varastojen kätköistä, pieniä mittailu-, piirrotus-, leikkely hommia.
Teline valmiina, kumin kera hepissä. Luulisin että pysyy testi kivelle ajelun verran. Niin etukardaani oli yllätys yllätys ruostunut jumiin. Kohtuullisella hakkaamisella irtosi, putsaus ja rasvaus. Sieltä varastosta löytyi myös liun suojaksi kelpaavaa haitari kumilötköä.
Juu, sen verran tänään.