Ja taas mennyt kuukausi tolkulla ettei kukaan ole koskenutkaan Hj:n kasaan.
Marraskuun lopulla oltiin PäHäMa:n pikkujoulu ajoissa Valkoisen Hiluxin kanssa ja ilta menoissa sain pientä piristystä auton kuntoon laittamiselle.
No joo, sähköisestä muistikirjastani eli palstalta löytyi helmikuussa tehty lista:
Lista mitä piti viimme vuonna tehdä:
-Etujousien kääntö
-Etuakselin traction bar muutos
-Etuakselille bump stopit (Tuskin)
-Vanteiden rakennus toyota alkuperäisistä = Uudet tehtävä 17 -> TEHTY
-Vanteisiin bed locit = Tilattu -> TRHTY
-24v laturin korjaus = Korjattu
-Pakoputken muutokset, pää mahdollisimman ylös = ?
-Vesivälijäähdytin+minisyyläri+pumppu = ?
-15000 come up:n vahvistus (Tuskinpa)
-Lisä sähköt kaikki uusiksi = Edelleen kesken
-Työvalojen uusinta = Johoja vaille -> Melkein, releet ja kytkimet
-Tavaratilan muutokset = Ehkä lattia muutetaan tasaseksi -> Ei jaksa
-Kunnon jääkaappi-> perkeleen kallis! = ei sittenkään kallis = Ostamatta EDELLEEN
-Välisäiliö polttoaineelle/loiskelevyt tankkiin
-Hydroassistentti ohjaukseen
-Ohjaustehostimen pumppu saginawaksi=pyöräsorvattu ja jalka melkein
-Ohjaus simpukan vaihto -> j80 sarjalainen
-Hydroboost jarrutehostin ->Ei näihin jarruihin, jos muuttaa j60 satuloille joskus
-Raidetangonpäiden vaihto
-Porttaali bokxi huolto
-Jotain peltitöitä
-Levikkeiden korjaus -> Vanhat revitty irti
-Katsastus
-Maalaus
- +75mm uudet etulehdet. ->
Niin ensiksi nysväsin ne 17" vanteet kaikki hitsaten ja maalaten. Niin juu kun alkusyksystä jäi ne 2kpl vanteita jälkitoimitukseen niin tottakai ne olivat "erilaiset", mutta vaan vähän. Sitten kumit päälle ja 100kpl m8 pultteja kehiin ruuvaten.
Maalia vähän sudittiin päälle.
Kapeilta näyttävät pallo pittbullien jälkeen ja ovatkin vain n.32cm, tulevaisuus näyttää minkälaiset jänkä leikkurit nou sitten ovat. Pintaakin on niinkuin uusissa renkaissa.
Jotain pieniä osa puutteita vai ?
Seuraavaksi oli renkaiden alle asennuksen ja mini koeajon vuoro.
Yllättäen sain huonolla hoidolla tuhottua molemmat akut, kaapeli sekamelskalla laitteet saatiin kutenkin käyntiin ja ei voi kuin hämmästellä vanhan 12H-T:n hyvyytttä. 1,5sek startilla yli vuoden jouten olon jälkeen käyntiin
39,5 pittbulleille tehdyt pyörän aukot osoittautuivat auttamatta liian pieniksi, olisiko sitten niin että nämä trepador:t ovat ihan oikeasti 40"
Auto talliin ja suunnittelemaan sekä aloittelemaan muutos töitä listan laatimisella.
Lisäystä alussa olevalle listalle:
Niin kun ne akut olivat menneet rikki,päätin yllättää itseni ja hankin 2kpl 75ah Optima Yellow Top akkua. Lapin Akkumaailma toimittu sovitusti ja kivuttomasti.
Uusien akkujen vuoksi jo tehdyt kiinnikkeet menivät uusiksi, samoin kaapeloinnit,pääkytkimet yms. Jonkinlaista puuhaa jäi vielä akkuosastolle muttei paljoa.
Tämän kuvan tarkoitus oli kertoa se että auton takapäässä sijaitseva Come Up DV 15000 on myös kaapeloitu uudelleen ja koe pyöritetty.
Yritin oikein vähän suojata moottori kaapeleita ulkoisilta rasituksilta erilaisilla sukilla sekä spiraalilla.
Näkyyhän siinä myös se että lattiaa on maalailtu kun viime remontissa se oli jäänyt tekemättä.
Joku suunnitelu virhe on käynyt tavaratilan kanssa, on melko typerää nostella tulevaisuudessa reissu kamoja kyytiin
Joku ilta oli apuna innokas varusmies jolle annoin listalta tehtäväksi kaikkien mittarien paikkojen teon. Jokunen hetki siinä meni mutta kaikille löytyi paikka.
Tiedä sitten onko niistä muutakun haittaa, tieto lisää tuskaa

Mittareita siis öljyn-,ahto-,ilman-, ja alipaine.
Vanhat levikkeet olin näköjään joskus laittanut tuollaisilla kulman pätkillä kiinni, se olikin nyt onni kun pyörän aukkoja joutuu nyt muuttamaan.
Tässä kuvassa oli tarkoitus selventää uusien renkaiden/vanteiden ansiosta muuttunutta raideleveyttä, mittaa ei näy mutta leveys n.203-205cm. Verrokkina käytettäköön pihalla seisovaa volvo akselista HDJ:tä joka 38,5/16-15 rengastuksella 218cm.
Olihan sitä taas tässäkin päivitystä, laitetaan taas lisää kun saadaan jotain aikaiseksi.