Tuossa olisi suunnitelma takapään tuennan muutoksille.. päädyin nyt kuitenkin siihen että tekisi ylätukivarret A- mallissa ja panhardi kuuseen häiritsemästä akselin liikkeitä.
Alustavasti jo soittelin sekä konttorille että Trafiin yhdelle poikkeuslupamuutoksista vastaavista - toki tämä menee pelkällä muutoskatsastuksella eikä vaadi poikkeuslupaa. Alustavasti tuli vihreää valoa
Tarkoituksena siis on käyttää ylätukivarsina kahta erillistä vartta yksittäisen A- varren (esim. WJ:ssä, KJ:ssä tai Range Discoverin kolmioylävarsi) sijaan. Tällä saadaan parempi joustojen hallinta, lisää kestävyyttä (neljä puslaa kolmen sijaan) ja parempi hienosäädön mahdollisuus.
JK- Wranglerin takaylätukivarsien pituus on juuri sopiva, ja Metalcloakin Duroflex- puslilla olevissa tehdasvalmiissa varsissa on kaikki oleellinen saatavilla sopivaan hintaan.
Verrattuna alkuperäiseen rakenteeseen oikeastaan kaikki alustageomteriaan liittyvät ominaisuudet paranee; akselin liikeradan hallinta on parempi (suorissa joustoissa akseli oikeasti liikkuu suoraan ylös-alas, ei sivusuunnassa), anti-squat (ts. kuinka paljon perä pyrkii niiaamaan tai nousemaan veto päällä) läpi koko akselin mahdollisen liikeradan on parempi, tukivarsien asento on parempi - ja panhardin saa pois.
Alatukivarret on n.16,3° kulmassa ja ylätukivarret n.40° kulmassa. Pitäisi riittää pitämään akselin sivusuuntaiset liikket kurissa.