Lainaus:
quote:
Nojoo.. Unohtui tuo ennen 1.1.80, jolloin referenssi sai olla 100. Mutta se mitä kirjoitin tuosta hillittömästä valokuormasta pätee ainakin täällä pohjoisessa. Mulla tulee Hiluxiin sellainen releviritelmä, jossa Hilun omissa umpioissa toimii valot siten, että lyhyillä valoilla palaa lyhyet normaalisti ja pitkillä pitkät normaalisti ilman lyhyitä. Lisäksi rinnalla on 37.5 Ref Boschit, jotka saa vaihtokatkaisimella kytkettyä päälle, jolloin auton omat pitkät sammuvat ja auton omat lyhyet syttyvät. Tällaisenaan virityksen pitäisi olla laillinen ja jos ei ole, niin en pidä itseäni kovinkaan suurena kriminaalina.. Tai sitten kirjoitan itselleni sakot
Koitetaan laitella kytkentäohje eetteriin sitten kun systeemi toimii. Nyt on jo hankittuna tarvittavat 3Kpl relettä, kaksi diodia, repullinen liittimiä ja pirusti kaapelia. Ja voitte uskoa, että valojen johdotus on sitten mallia PAKSUA.
Saa nähdä, näkyykö..
Kaivaa se..
www.nalle-offroad.com
|
Ite olen kanssa tuota kytkentää toteuttamassa mutta taitaa jäädä lämpimille keleille. Suunnitelmat on tehty. Ja laitan niin, että kun Bosch 37.5 palaa, omissa H4:ssa palaa lyhyet kaikenaikaa. Tai ainakin kokeilen miltä näyttää. Ja vaihtokytkimellä siis joko omat tai lisäpitkät. Jos omat, lyhyet tietysti sammu kun vaihdetaan pitkät.
Ja piuhana on 4-neliötä lampuille releeltä. Releille vähän paksumpaa. Ja sulakkeita riittävästi, yhden sulakkeen palaminen ei sammuta kuin yhden lampun.
H4 polttimoina on General Electricin +60% lamput. Toinen kärähti viikonloppuna, kesti noin vajaa puoli vuotta, mikä oli odotettavissakin. Ne kun taitaa olla viritetty orkkispiuhoille, joilla on jännitealenemaa 1-2 volttia.
Jos tekee vakioparannuksen valoille, niin sehän on ihan sama miten sieltä Tojon pistokkeestä sähkö tulee, pitkien releelle pistokkeen pitkästä, lyhyelle releelle lyhyestä ja releiden kelojen toinen puoli yhteen ja siihen yhteiseen pistokkeen liittimeen.
Todennäköiseti tämän jälkeen ei toimi kaukovalojen merkkivalo. Sille vaan sitten oma syöttö siitä relehässäkästä
Hilux 3.0 V6, 35x12.50R15 BFG MT, 1:5.29, El.locks F/R
Pajero 2.8 TD-IC A, 31x10.50R15 Nokian LT Hakkap.