Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Mistäs lähdetään vikaa hakemaan kun hodarin takajarrut jää välillä "kiinni"
esim tulet normaalisti risteykseen ja jarrutat niin takajarrut jääkin päälle eikä irrota.
Tekee molemmin puolin samoin. Yleensä irtoavat kun ajaa ykkösellä keskilukko kiinni ja pumppailee poljinta sen minkä jaksaa.
Takarenkaat käytin pois ja satuloiden liukutapit, palat ja männät liikkuu ihan sormivoimin...silloin kun vika ei ole päällä.
Jarrupaineensäädin on vain reilun vuoden vanha.
Itelle tulee mieleen ainoastaan korista akseliin menevä jarruletku...
|
Siis takalinjaan (-jarru) jää paine, helpon todeta käyttämällä joko takajarrujen ilmausnippa taikka putki löysällä, silloin "pullahtaa" jarruneste tippa/liru ulos paineella.
Jos tekee tuon, kun käyttää pääsylinteriltä takimmaisen piirin putkilähdön auki, niin vika on joko pääsylinterissä, taikka tehostimessa/jarrupolkimessa (-säätötanko liian pitkällä)
Jos tuo jarruletku on irroittanut sisälmykset, niin olisi ensimmäinen kuulemani toyotan orkkis letku joka tuon tekee oikeilla jarrunesteillä; siis onko alkuperäinen vai tarvike?
Jos tuo letku aiheuttaa tun jarrujen päällejäännin, niin jommasta kummasta takajarrusta käytät ilmaroppua löysällä, niin jarruneste tippa/liru pullahtaa pihalle, ja jarrut vapautuu. ja jos käytät esim konehuoneesta em. takapiirin jarruputken löysällä, kun jarrut on päällä, niin jarrut ei vapaudu, jos tuo jarruletku on tukossa.