Näytä yksittäinen viesti
  #1407  
Vanha 30.11.2016, 20:31
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Tässä ketjussa oli aiemmin puhetta OM617 öljynlauhduttimesta ja sen poistosta. Purkasin yhden suodatinjalan jossa on lähdöt lauhduttimelle. Siellä on termostaatti joka säätää meneekö öljy lauhduttimelle vai suoraan suodattimelle. Eli lähtöjä ei missään tapauksessa saa tukkia, vaan pitää tehdä kiertoletku. Tai jos tukkii, niin pitää purkaa suodatinjalka ja poistaa termostaatti kokonaan. Jos termostaatti on paikallaan ja letkut tukittu, kiertää öljy suodattimen varoventtiilistä kun termostaatti aukeaa. Eli suodattamattomana voitelujärjestelmään. Letkulähtöjen nippa joka on suodatinjalassa, on M18x1,5 kierteellä. Jos ei meinaa mersun omat putket pitää tai muusta syystä sopia paikalleen, niin suodatinjalkaan voi vaihtaa ne nipat sellaisiin että käy esim. hydrauliikkaletkut suoraan. Liitteenä kuva suodatinjalan sisuskaluista.
Aloin tätä irrallista suodatinjalkaa purkamaan ja huoltamaan koska minulla on matalassa mersussa pieni öljyongelma. Starttauksen jälkeen öljynpaineen nousemiseen menee useita sekuntteja. Kun avasin suodatinkotelon pari tuntia ajon jälkeen, niin siellä ei ollut öljyä ollenkaan. Olettaisin takaiskuventtiilissä olevan vikaa. Lauhduttimen lähtö myös tihkuu hieman.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	IMG_20161130_200255.jpg‎
Views:	503
Size:	113,0 Kt
ID:	75016  
Vastaa lainaten