Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.11.2016, 16:13
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ootko varma että laki kieltää tommosen muutoksen? Onhan niitä vakionakin autoissa, ylävarret V kulmassa ja alhaalla suorat.
Juu, mutta tekisin ninn että sekä ala- että ylävarret on V- mallissa, mutta "ristikkäin". Sillä saa kaikista parhaan 4-linkkigeometrian, mutta vaatii käytännössä pitkät tukivarret (n.70-80cm minimi). Tuossa "double triangulated" 4-linkissä on myös se hyvä puoli, että se on kiertyvyyden ja ylös-alasjoustojen osalta täysin vapaasti liikkuva systeemi, eli se ei koskaan kanita

Mulla olisi tallissa riittävä määrä ainesputkea 6mm:n seinämällä mistä tehdä tukivarret, ja riittävä määrä tukivarrenpäitäkin - mutta kun täällä perkeleen byroslaviassa ei saa itse tehdä tukivarsia. Ei vaikka ne olisi saumatonta ainesputkea mihin teettää sopivat kierteet

Lainaus:
Tai eiks wj koppasessa oo ylävartena semmonen V tuki, samantyylinen kuin rangessa. Luulis ettei kanita ja tehdastekoisena kelpais katsurille, kun ei oo kuin vuotta uudemmasta saman merkin ja mallin autosta...
WJ:n (ja KJ:n) mallissa ylätukivarren etummainen keskipusla on todella kovilla, pitäisi saada sellainen kiertyvänä mallina. Toki niitäkin löytynee, eikä se olisi kovin vaikea edes toteuttaa korin kiinnitysten osalta, mutta onko se nyt sitten kovin paljon parempi..

Lainaus:
Ne vakiovarret taitaa muuten kiertyä aika hyvin vs putkitukivarret. Varren pituushan ei kiertosuuntaiseen rasitukseen helpotusta tuo jos varsi on tehty putkesta niin ei se jengalle mene.
Juu, vakiovarret on niin letkua tavaraa että ne vääntyy. Mulla on nyt edessä tukivarret missä on ne Metalcloak:in kumiset Duroflex- jointit; kun ne on molemmissa päissä tukivartta niin sallii yksittäisen tukivarren kiertyä n.60°, ja koska ne on kumia niin niissä on hieman myös pituussuuntaista joustoa.
Ne siis käytännössä kiertyy kuten kuulamallinen flex joint, mutta antaa periksi kuten tehtaan kumipusla.

Takana taasen mulla on alhaalla vastaavat, mutta ylätukivarret on vielä sellaiset missä on "kova" flex joint ja toisessa päässä tehtaan kumipusla. Ei kierry eikä elä tarpeeksi - ja tulos on nähtävissä

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten