Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T
Paljonko porukka on pitänyt hodarin etupäässä aurausta?
Tuo oma vähän haeskelee tienpäällä ja jos tienlaidassa on lunta ja ajolinja ajautuu sinne niin tahtoo aina haukata aika reippaasti ojaanpäin.
Keulaa korotettu 50mm joten alkaa olla siinä ja siinä että kaipaisi jo casterkulman korjaustakin.
Nivelistä en välyksiä löytänyt.
|
Siis nuo caster-puslat, jo vakioalustalla puoltaa paikkaansa....
Ja jos on korotettu yhtään/50mm niin silloin tuo 2 astetta käy aika vähäksi...
Tuo oma hodari oli taannoin aika matala, siis jouset läsähtäneet pahemman kerran: ja vaikka iskarit/puslat/nivelet olivat hyvin vanhaa vuosikertaa, niin meni huomattavan suoraan.
Sitten Laitoin pikkasen paremmassa ryhdissä olevan alusta (jouset ja iskarit) niin meni aika huonoksi ajaa...
Siis ohjaus ei palauta juuri ollenkaan, ja esim. normaalissa kestopäällysteen urissa ajaessa pyrki kokoajan jomman kumman reunan kautta pois.
Siis kun katsoo ohjauspyörää, kun ajaa uran toista reunaa, ja sitten tuulenpuuskan tms takia vaihtuu toiseen reunaan, niin rattia pitää kääntää reilusti, ettei hyökkää urasta pois.
Tarkistin/vaihdoin olkatapin laakerit, pyörän laakerit, nivelet, simpukan välyksen yms, niin tuli siedettävä ajaa, mutta ei lähellekkään yhtä hyvä kuin muutama sentti alempana.
Hankintalistalla edelleen nuo casterpuslat, tai muu vastaava ratkaisu...
Ja ajoin molemmilla alustoilla vuoronperään orkkisvanteilla 205-16 renkailla ja 275/70-16 renkailla, joissa 8" vanteet n.15mm offsetilla.
-> noilla leveämmillä/pienemmällä offsetilla olevilla vanteilla kaikki välykset yms. tuntui paljon pahemmin ajettavuuteen.
Jos/kun "teen" tuon casterin uusiksi, niin takakallistusta 2,5-3,5 astetta....
(BJ-40 akselissa on nyt n.3,5 astetta, ja menee kuin "juna", verrattuna siihen että on nollassa, taikka jopa negatiivinen)