Näytä yksittäinen viesti
  #82  
Vanha 24.11.2016, 13:48
Wilhelm Maybach Wilhelm Maybach ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.11.16
Sijainti: Lahti
Viestit: 30
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
Mut eiks meekkin niin et jos ei tiedä niin sit ainakin pitää arvata

Wilhelmille yks yksinkertainen kysymys: Jos nelivetoisessa autossa on keskitasauspyörästö niin montako tasauspyörästöä autossa silloin on ?
Kolme tietenkin - mutta eihän asia ole näin yksinkertainen.

Jos AMG S 63 sen keskitasauspyörästössä on kitkalukko, niin miten tasauspyörästö takana? Linkkasin täällä youtube videon, jossa AMG S 63 sta pyöriteltiin parkkipaikalla ja siinä molemmat takarenkaat löi sutia - ei vain toinen.

Siitä päättelin, että sen 50 Newtonmetriä keskellä lukitsevan kitkalukon lisäksi myös takana olisi jonkunlainen lukko tai joku jollain tapaa lukitseva ratkaisu, joka ei salli vain toisen takapyörän sutimista. En kuitenkaan löytänyt mistään mainintaa AMG S63 sen taka-akselin tasauspyörästön lukosta.

W201 oli takavetoinen ja siinä ei ollut minkäänlaista lukitsevaa ominaisuutta taka-akselilla ja siitä en pitänyt yhtään.

joissain Mersun AMG malleissahan noita tasauspyörästön lukkoja on:

"the Mercedes-AMG C 63 S offers an electronically controlled AMG rear-axle limited-slip differential"
https://www.mercedes-amg.com/c63s.ph...erview_section
Vastaa lainaten