Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 24.11.2016, 11:14
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilhelm Maybach Näytä viesti
No mutta se on sentään mersu. Audin neliveto toimisi ilmeisesti huomattavasti paremmin, mutta tuossa täytyy muistaa, että E 63 S autossa on 450 kW. Audi RS 6 Avantissakin on 412 kW, mutta jäähän siihen vielä 9 % eroa.

Tuo on kieltämättä todellinen ongelma. Mersun S än neliveto on kieltämättä rehellisesti sysipaska Suomen talvessa, mutta niin on pelkkä takavetokin. Mersulla on painava moottori keulalla, jolloin paino on 55 % edessä ja 45 % takana, veto on takana, niin talviliukkaalla perä lähtee jatkuvasti rinnalle.

Ja tuon lisäksi kun on suuri moottori, sen moottojarrutuskin on voimakas, jolloin perä lähtee alta jo pelkällä kaasun nostamisella.

Tätähän tämä - ei käy kateeksi mersumiehiä.
Ei niillä hevosilla oo tossa väliä kun se lumella kieppuminen ottaa sen 100kw maksimissaan.

Oikeasti kun nelivedolla pyöritään paskarinkiä, sen pitäis kieppua suunnilleen vaihekepin ympäri. Silleen ku esim ralliautot tekee.
__________________
"Niin metsä vastaa, kuin sitä kynnetään". K.Viikate

”Mielummin ajan mutarenkailla talvella kuin talvirenkailla mudassa”. Veijon-Esso
Vastaa lainaten