Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso
Katsoin muuten vasta nyt tuon videon kun jotkut ryssät pyörii lumella paskarinkiä nelivetoisella ässämersulla ja etupää vetää ehkä 1% verran tuon suorituksen aikana. Eli tossahan se on todistettu että täysin paska, riippumatta millä tekniikalla se paskuus on aikaansaatu.
|
No mutta se on sentään mersu. Audin neliveto toimisi ilmeisesti huomattavasti paremmin, mutta tuossa täytyy muistaa, että E 63 S autossa on 450 kW. Audi RS 6 Avantissakin on 412 kW, mutta jäähän siihen vielä 9 % eroa.
Tuo on kieltämättä todellinen ongelma. Mersun S än neliveto on kieltämättä rehellisesti sysipaska Suomen talvessa, mutta niin on pelkkä takavetokin. Mersulla on painava moottori keulalla, jolloin paino on 55 % edessä ja 45 % takana, veto on takana, niin talviliukkaalla perä lähtee jatkuvasti rinnalle.
Ja tuon lisäksi kun on suuri moottori, sen moottojarrutuskin on voimakas, jolloin perä lähtee alta jo pelkällä kaasun nostamisella.
Tätähän tämä - ei käy kateeksi mersumiehiä.