Ajatushan on nimenomaan, ettei yhdenkään renkaan tarvitse sutia missään vaiheessa. Liikkeelle lähdettäessä AWD välittää etuakselille 33 %, taka-akselille 67 % ja parhaimmillaan yksikään rengas ei sudi. Tämä siis tilanteessa, jossa AWD on toteutettu kolmella täysin avoimella tasauspyörästöllä.
Matka jatkuu jopa 100 - 200 km ja koko matkan aikana yksikään rengas ei jarrutuksessa lukkiudu eikä kiihdytyksessä sudi. Renkaat kuluu suhteellisen tasaisesti joka kulmasta ja koska eturenkaan(255/35ZR21 98(Y)) ja takarenkaan(295/30ZR21 102(Y)) vierintäkehä(2150mm (ETRTO norm 2169mm)) täsmää, ei mahdolliselle keskitasauspyörästön kitkalukollekaan jää suoraan ajettaessa tehtäväksi turhaa työtä.
Nyt teillä näyttää ajatus lipsuvan jatkuvasti tilanteeseen, jossa maastossa yksi rengas on ilmassa. Unohtakaa se!!! - nyt puhutaan E mersusta!!
Tai jostain syystä pohditte tilannetta, jossa talviliukkaalla kaikki lähtee siitä, että yksi rengas sutii. Miksi? Lepokitkakerroin on aina liukukitkakerointa suurempi!!
Kumi-jää (märkä) 0,1 0,08
Kumi-jää (kuiva) 0,2 0,15
https://fi.wikipedia.org/wiki/Kitka