Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 22.11.2016, 10:24
Finnhopper Finnhopper ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.09.11
Sijainti: Valkeala
Viestit: 77
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Minähän en näistä mb- ja bmw-sovelluksista mitään tiedä, mutta perhepiirissä on sekä 2015- mallin A6 torsen-quattrolla että 4-polven haldex vw ja kyllä näistä kahdesta sähköinen on parempi. Erot ei ole isoja, mutta esimerkiksi lumipöpperössä risteyksessä ifa puskee herkemmin ja vetelee kiihdyttäessä käsille tuntuvammin.

Molemmat autot henkilöbiilejä, sedani ja farmari, molemmissa 250 kaakkia, toinen tupaöljyllä ja toinen bensalla. Rengasleveys ja muutenkin kumit hyvin lähellä toisiaan.

Ja tämä tosiaan vain tästä 4-polven sähkövedosta, edellinen sukupolvi on paljon huonompi.
Itse ajelin reilun 250tkm 3C Passatilla missä on Gen2 Haldex ja täytyy sanoa että ei tuolla ole mitään ongelmia, kelissä kuin kelissä normaalissa käytössä. Rallia en ajanut, mutta pitkiä siivuja kaikenlaisissa olosuhteissa. Menee vakaasti ja risteyksistä lähtee ihan sama mitä on alla. En olis luopunut jos ei olis työmatkat loppuneet, oli vaan pirun hyvä auto.
Nyt on puolipitkä Sprinteri kytkettävällä nelivedolla ja taka-akselin lukolla ja huomaa kyllä että sitä nelivetoa saa kytkeä ettei tartte takavedolla suditellen yrittää liikkeelle kun on liukasta ja mäkeä.
Vastaa lainaten