Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV
Mistään mitään tiä mutta sanonpahan vaan että ihan paskoja molemmat 
|
Nimenomaan samaa mieltä! Tänään asiaa jälleen kerran tutkin netistä ja löysin muistin virkistämiseksi jälleen, että Suomen talviolosuhteissa paras nelipyöräveto on AWD, eli täysin avoin keskitasauspyörästö.
Nyt toivonkin, että tämä uusi ja ihmeellinen
AMG Performance 4MATIC+ jää E sarjaan, eikä sitä tulla koskaan näkemään S sarjassa. Pelottaa vain etukäteen, kun tulee 2018 Mercedes-Benz S-Class facelift, että mikä ratkaisu siinä on. Tuleeko tuo E:ssä jo nähty jakolaatikko vai säilyykö S sarjassa keskitasauspyörästö.
Melkein sanoisin, että jos S:stäkin poistetaan keskitasauspyörästö, unohdan nämä sedanit ja jatkossa sitten ihmettelen GLS:ää - siitä jos tulee vielä se pitkän akselivälin versio...
"It is important to note, however, that while 4WD helps you “go in the snow,” and may afford a bit of extra grip in low-traction situations over ice, it does little to aid a vehicle’s cornering abilities and virtually nothing for braking."
"All-wheel drive. Available in many passenger cars, virtually all car-based crossover sport-utility vehicles, a few truck-based SUVs and one minivan (the Toyota Sienna), AWD is similar to permanent four-wheel-drive, sending additional power to the front or rear wheels as necessary to maintain traction over wet or snowy roads. Those living in snowier and/or more remote areas will want to choose an AWD car, particularly if the alternative is a less traction-friendly rear-drive configuration."
http://www.forbes.com/sites/jimgorze.../#7d73dbd61285