Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu
Mä olen elvytelly akkuja ja niiden muisteja seuraavaan tapaan.
Tyhjennys.
1. H4 polttimolla niin kauan kuin palaa.
2. Ledillä vielä viimeisetkin pois.
Lataus.
1. Älylaturilla lataukseen ja samalla käynnistyspulssi täydellä lyijyakulla.
2. Varmistu ensin että älylaturissa on ylijännite suojaus jos starttaat ylijännitteellä. Joskus on startti annettu jopa kahdella täydellä lyijyakulla 24vdc jotta saatu henkiin. Huhujen mukaan toiset on jopa heitelleet akkuja pehmeelle alustalle, pyöritelleet, kolistellet ym.
3. Kun lähtee ottaan virtaa sisään niin lyijyakku irti latauspiiristä.
Tän proseduurin jälkeen tiedät onko akusta vielä käyttöön vai joutaako romunkeräyksen.
Ja kaikki tää vain tekijän omalla vastuulla. 
Onnea ja menestystä. 
|
Luulen vahvasti etten löydä onneani saati luo itselleni menestyjän leimaa tämänkään akun elvytysyrityksellä.
Ällikkälaturi menee ylläpitotilaan kun jännite nousee 14,8 volttiin eli alkaa antamaan n.13 voltin sykettä.
No tämän hetkinen tilanne on että laitoin analogisenvintagelaturin hommiin ja säädin latausjännitteen tuohon 14,8 volttiin. Olkoon siinä yön ja jos ei tokene niin sitten taidan marssia akkukauppaan...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.
Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.
Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa
Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä
Antsan Tuubi