Pari Exideä ollut, ja pari Boschia. Edellinen Bochin S4- sarjan 65Ah akku kyrvähti muutaman vuoden käytön jälkeen, enkä sinä aikana juuri edes vinssannut Jeepillä. Ei pitänyt enää varausta juuri ollenkaan.
Sitä edellinen itse ostamani akku oli Exiden 55Ah spiraali- AGM, myin pois kun tahtoi olla liian pieni silloin uuteen autoon; vinssikäytössä toimi oikein hienosti muutaman vuoden. Nykyisen Jeepin ostaessani siinä oli muistaakseni Bosch, ei tietoa kuinka vanha. Se kyykähti kohtalaisen äkkiä eikä enää suostunut starttaamaan -18 pakkasaamuna kun edellisenä iltana pitkähkön ajon jälkeen jätin auton ruutuun.
Nyt ostin Exiden "perinteisen" (ei spiraali) AGM- akun siitä kalleimmasta sarjasta, 75Ah oli isoin mikä pellin alle mahtui. Katsotaan kauanko tämä kestää. Ainakin tuntuu startatessa nyt pakkaskeleillä tarjoavan paremmin hönkää startille.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.
Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.
Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
|