Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 08.11.2016, 09:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Pari Exideä ollut, ja pari Boschia. Edellinen Bochin S4- sarjan 65Ah akku kyrvähti muutaman vuoden käytön jälkeen, enkä sinä aikana juuri edes vinssannut Jeepillä. Ei pitänyt enää varausta juuri ollenkaan.

Sitä edellinen itse ostamani akku oli Exiden 55Ah spiraali- AGM, myin pois kun tahtoi olla liian pieni silloin uuteen autoon; vinssikäytössä toimi oikein hienosti muutaman vuoden. Nykyisen Jeepin ostaessani siinä oli muistaakseni Bosch, ei tietoa kuinka vanha. Se kyykähti kohtalaisen äkkiä eikä enää suostunut starttaamaan -18 pakkasaamuna kun edellisenä iltana pitkähkön ajon jälkeen jätin auton ruutuun.

Nyt ostin Exiden "perinteisen" (ei spiraali) AGM- akun siitä kalleimmasta sarjasta, 75Ah oli isoin mikä pellin alle mahtui. Katsotaan kauanko tämä kestää. Ainakin tuntuu startatessa nyt pakkaskeleillä tarjoavan paremmin hönkää startille.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten