Näytä yksittäinen viesti
  #2970  
Vanha 07.11.2016, 19:58
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jake-82 Näytä viesti
1.Onko moottorin korvakot bolt on sj 410:n runkoon? jos ei niin löytyykö kuvaa tai selostus miten sovitettu/siirretty oikealle kohdalle.

2.Onko johtosarjoissa eroja sj410 vm- 87 vs sj413? eli saako pelaamaan 410:n johtosarjalla vai pitääkö purkaa luovuttaja autosta johtosarjat ja sulakerasiat kuskin jalkatilasta yms. jopa mittaristo. oisko selostusta miten tämä toteutettu. riittääkö esim. pelkkä koneen johtosarja. käykö pistokkeet suoraan/ vähillä muutoksilla.

3.onko polkimissa eroja 410 vs 413? tamä tieto auttaisi jarrutehostimen asennuksessa eli tehäkkö adapteri tehostimelle vai käykö suoraa vaihtamalla polkimet ja poraamalla tulipeltiin 4 reikää kiinnitykselle.

4. miten tuo kallistuksen vakaaja käykö suoraan joka vaaditaan ainakin tuossa lapussa minkä löysin täältä foorumilta muutoskatsastusta varten.

5. miten välitykset maantie ajossa n.30" renkailla jos kone on 1.3 ja laatikko 5- vaihteinen ja sj410 perävälitykset? onko merkittävää eroa jos laittaisi 413 perävälitykset?

6. onko tietoa sj410 vm 87 akseleista? eli onko miltäosin samanlaiset kuin sj413?

oma autohan on viimeisiä sj410 malleja joten tästä löytyy jo valmiina levyjarrut ja isommat takajarrut sekä valollinen jakolaatikko ja putkimallin kardaanit.
Kaikki tieto muista yhtäläisyyksistä sj413:n kanssa otetaan mielenkiinnolla vastaan. Esim nuo akseleiden yhtäläisyydet kiinnostaa lukon/lukkojen hankkimista varten. Alkupään sj410:t eroaa kyllä mutta miten nuo loppupään sj410:t
Moottorinkorvakot ei passaa suoraan runkoon.

Johtosarjoissa ei kummempia, lämpömittari, öljynpaine, sytkäkin taitaa mennä samoilla johdoilla. Lauturista en ole varma.
Lämpömittari ei vaan näytä oikein kolmentoista anturilla. En muistaakseni löytänyt isolohkosta reikää johon kympin anturi olisi käynyt, on isompi.

Rattiakselin läpivienti ja polkimien kiinnitys on eri etäisyyksillä kymppi vs. kolmetoista. Itse laitoin swiftin tehostimen kera välipalan kympin polkimiin. Kannattaa mittailla reikien sijainteja että miten menis helpoiten.

Kallistuksen vakaajalle pitää tehdä korvakot rungon poikkipalkkiin, eli leikkaa vaikka koko palkki luovuttaja-autosta. Akselinpää pitäis mennä vaihtamalla lätkät jousien alle.

Kolmentoista akseliputket on paksummat ja perät isommat eli eivät sekoitu kympin akseleihin. Vetoakselit ja nivelet ehkä vaihtokelpoisia. Navat ja niiden osat menee ristiin.
Välitysten toimivuutta kannattaa kokeilla, kympissa 4.11, kolmessatoista 3.9.
Akselit kannattaa melekeen vaihtaa kokonaan jos tuntuu että huutaa vitosella liikaa maantiellä.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten