Kävinpä sitten viikonloppuna puuhastelemassa tämänkin projektin parissa.
Aihealueena oli jarrujen rakentaminen, hydrauliikan käyttöönotto ja tikkujen kaasutus sopivampiin lukemiin.
Alku oli lupaava: piti käydä lauantaiaamuna täydentämässä pikkunippeliosastoa kylillä, mutta pistipä tuo pyhäinpäivä kyseiset kaupat kiinni. Noh, pikku soittokierros kylillä oleville kavereille ja a-vot! Riittävä määrä nippeleitä löytyi tallien kätköistä. Kiitos näistä, viikonloppu oli näitten osalta pelastettu.
Jarrut saatiin rakenneltua ihan melkein aikataulussa nippuun ja ilmauskin oli yllätyksetön.
Sitten päästiin hydrauliikan pariin. Tulikin pikku tenkapoo kun alkoi ilmaamaan hydrauliikkaa. Tarkemmin ottaen pikkuisen alkoi huolestuttamaan kun pamautti laitoksen käyntiin ja pyöritteli ratista: sehän alkoi pyörimään aikalailla villisti! Pikku tarkistuksia: letkut oli oikein kytketty. Eli siis ajoitusvirhe uudessa (siis käyttämättömässä) orbissa. Eipä siinä sitten muu auttanut kuin koputella mittapyörä irti ja heittää hampaan verran ajoitusta sivuun. Kun tämän jälkeen kokeili rattia, niin jopas alkoi toimimaan. Ohjauksen letkut vain oikeinpäin, niin alkoi renkaatkin kääntymään ratin kanssa samaan suuntaan.
Tässä vaiheessa oli ulkona jo pimeää.
Tikkujen kaasutuksessa ei ollut mitään mainittavaa.
Sitten pitikin mennä saunan kautta nukkumaan...
Aamulla talliin mennessä näky oli tämä:
Jotain outoa tapahtunut?????
Juu, pitää siivota talli kohtapuoleen...
Oli vähän hoppua...