Tänään rykäsin auton sisälle serkkupojan kanssa ja rupesin lootan vaihtoon.
Purin alumiinilootan poikkeen ja rupesin tutkimaan kytkintä. Sintteri oli aikasen valmista kauraa ja samoin asetelma oli ottanu lämmöstä itteesä.

Palat mureni käsille kun hieman koputteli.
Siitä alkoikin sitten päivän opettavaiset tuokiot. Ensimmäinen asia minkä opin oli, että alulootasta OLISI pitänyt ottaa öljyt ulos ennen jakiksen irrotusta

No tulihan ne noinkin ulos.... Metallilaatikossahan jakiksen saa pois ilman öljyjen poistoa.
Toinen päivän opetus oli, että eihän se alulaatikon perässä oleva jakis passaa heittämällä rautalootaan

Jos joku on ihmetelly sitä liparetta siinä sisäänmenoakselin alla, niin tässä selitys:

Joku ihme öljyn keräyskuppi tai jotain. Tuon takia ei menny laatikot vastakkain vaan väliin jäi 5 mm rako. Rälläkällä tästä selvittiin

Laatikkopaketti kasassa.

Hain myös vauhtipyörän koneistuksesta. Nyt mahtuu 250 mm kiekko väliin ja lähtihän tuosta joku kilokin siinä sivussa vekkaan. Jos jumalauta ei nyt rupea pitoa olemaan