Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 04.11.2016, 09:42
hpniemi hpniemi ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 09.03.10
Sijainti: Kerava
Viestit: 19
Perusasetus

Lämmöt


Taas noviisilla asiaa, kun en ole ennen dieseliä, saati sitten näin vanhaa omistanut, niin on konsultaatiotarvetta:

Lämmöt nousee tosi hitaasti. Taajama-köröttelyssä tai tyhjäkäynnillä ei käytännössä nouse edes mittarialueelle, maantiellä jos ajaa 10min 80km/h, nousee lämpömittari normaaliin, eli puoliväliin, mutta heti, kun tulee taajamaan, putoaa tosi nopsaan taas tonne alaviivan alapuolelle jopa. Pientä eloa siellä alaviivan puolin ja toisin.

Kabiiniin ei myöskään tule erityisen kuumaa ilmaa, lämpenee, mutta huonosti. Maantiellä luonnollisesti sitten paremmin tulee sisällekin lämmintä.

Sekalaisen ajon jälkeen alavesiletku käytännössä kylmä, ylävesiletku melko lämmin.

Mietin, että jos termostaatti ois jumissa auki, pitäshän alavesiletkun olla lämmin ja jos se ois kiinni jumissa, kait ne lämmöt nousis sitten haitaksi asti. Oisko termari kuitenkin tässä syyllinen jotenkin välitilajumillaan, vai onko nämä autot tällaisia?

Pahvia ei ole syylärin edessä ja syyläri on alle 2v vanha ja nestettä on tarpeeksi. Pitäskö näissä olla pahvi näillä nollakeleillä jo?

Ajatuksia?
__________________
Mitsu L200 Club Cab 1999 2,5TD
Vastaa lainaten