Joo kiitoksia kaikille mahtavasta reissusta itelle tuli kilsoja n.1500 muutaman mutkan kautta, sitä ku asuu täällä syrjässä. Oli kyllä kerrassaan upeat maisemat ja reitit ja oman kerhon poppoon lisäksi hieno oli nähdä vanhoja tuttuja Isoryläisiä sekä tutustua uusiin. Melko paljo oli tosiaan teknisiä murheita eri autoissa itellä ei onneksi sen kummempaa kuin vuotava eturengas sekä puhaltimen moottorin hiilet ja vaijeri kerran poikki, jotka korjattiin. kuvausta tuli harrastettua taas liian vähän, mutta tossa muutama.
Leirille menevän pätkän alussa, Sampan hoojii ja Tonin HZJ just saatu ojasta ylös.
Ekan illan leirinuotiota, tässä vaiheessa oltiin jo samulin kanssa kerran eksytty kelon hakureissulla...miksi lie, kummasti tollanen rankka lumisade vaan ehtii peittää jäljet pimeässä metsässä, eikä sampan autossa ollut navigointilaitteita.
yöllä oli leiriin saapunut lisää autoja ja porukka alkoi olla kasassa
ekaa kertaa sain otettua muutaman sellaisenkin kuvan mistä emäntä tykkäs
Mika Bj:llä kurarännissä
Pikku vinssauksella pois
Samaan aikaan Samu koetti RJ:llä vaihtoehtoista reittiä
Vaan lumipeitteen alla olikin pehmyt paikka olisko ollut jopa pieni oja, niin sinnehän se RJ.n kulma sukelsi
Janne vetämässä pajeron vinssin vaijeria, kyllä veti eleettömästi mekaaninen vinssi auton läpi tuosta.
torstai iltana jossai vaiheessa kuulluu LA:sta , että vehvillä on vinssinnaru poikki.
Ja sieltähän se patrolli löytyy vähän matkan päästä jumista. Puolisen tuntia ährätään kelalle juuttunutta narua irti ja sen jälkeen Jope pleissaa narun ja kiskotaan patrolli kahella vinssillä kuiville.
Pajeron vinssistä sokka poikki, joten ainut vaihtoehto saada se pois tuosta suosta ja vastapäistä jyrkkää rinnettä ylös oli laittaa liinalla hzj:n perään ja sen vinssillä pylpyrän avulla molemmat autot kuiville rinteeseen , oli kyllä aika hurjan näköistä menoa mutta toimi.
pirun paskoja kuvia kun pimeässä otettu, mutta tässä vedetään Arin defeä kolmella vinssillä samaista mäkeä ylös, niin painava auto että kaivatti akseleistaan kiinni uran keskipenkkaan.
Vehvin patrolli oli sitten myöhemmin torstai iltana aika savotta saada metsästä leiriin kun oli murros, vinssi ja ohjaustehostin paskana, mutta tipparelluhoojiin turvallisessa hinauksessa homma luonnistui täydellisesti. välillä piti nyppästä taaksepäin kun patrollista löytyi joku iso vaihde ja kaasu pohjaan asento mikä yleensä päättyi kemppiperän ansiosta aikanopeesti keula jotain puuta vasten, no sitten pieni veto mun hoojiilla taaksepäin ja matka jatkui.
perjantain pätkälle lähtiessä Ilen uazin syyläri petti
Ile on tottunut uazin korjaaja joten varsinaista ongelmaa ei ollut
Kananmunaa syyläriin ja menoksi, myöhemmin kun uatsin öljypohja korjattiin kivellä hakkaamalla , niin voitiin todeta että uatzin varaosiksi / työkaluiksi venäjän safarille riittänee sopivan kokoinen kivi sekä kananmunia, vaikkei ne täysin sitä syyläriä paikanneetkaan.
Samuli perjantain ekalla vesistönylityksellä
Bertalle tää alku olikin vähän syvempi
melkoisia korkeuseroja oli paikkapaikoin, mutta välillä joutui vinsaamaan rinnettä alaskin kuten kimmo tuolla edessä LJ:llä
defe nojailee
seuraavalle syysreissulle pitäs kyllä kehitellä tätä systeemiä , autoihin vaan koukut katolle mihin pressun saa kiinni ja sit puusta sopiva keskisalko ei sateet haittas syömistä.