Näytä yksittäinen viesti
  #103  
Vanha 02.11.2016, 16:22
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

TORSTAI

Aamutunnelmia lumisesta leiristä.











Pätkälle päästii lähtemään hieman ennen kello kymmentä. Valintana oli "Sysky S18 TR-2" nimelle tallentamani reitti joka oli saatu isoryn kavereilta. Ajattelin tämän olevan turvallinen valinta koska reitti päättyi samaan leiripaikkaan ja se oli pienemmällä letkalla ajetttu viivan mukaan kuudessa tunnissa. Meillä taisi olla tässä vaiheessa 13 tai 14 autoa letkassa.

Pätkä alkoi lupaavasti. Ajoin apparin kulman katon puuhun niin että korkkasi lasikuidun ja pellin reuna auki parinkymmenen sentin matkalta, eikä ovikaan auennut ennen kuin katto hakattiin muotoonsa.

Reitti alkoi mukavalla laskulla lampien väliseen "ojaan".






Lupaavalta näyttää, reitti kulkee todella ahdasta harjua pitkin lumen tuodessa lisää ongelmia.


Ensimmäinen jumipaikka. Kuiva reitti meni niin kalttoa ja ahdasta polkua ettei nakkikioskin kokoisella BJllä ollut sille mitään asiaa.




Miehistö jäi myös saappaista jumiin


Jokainen koittaa arpoa parhaan reitin





kaikista kyllä pääsee vinssillä






HZJ jumittuu vinssauksen loppuun kun vinssi ei vedä ja auton kytkin ei toimi.


Ari ja Joonas taiteilee kuivaa reittiä pitkin. Taitaa olla viisi äijää vastapainona oikealla kyljellä.




Lopussa on ahdas kylkien plaanaus kohta.


Vehvi vinssailee täyskaasulla


Vinssin korjaus talkoon ja loppuhäntä hakee optimaalisinta reittiä


Tästä meneekin ajettava ura läpi mutta puita kaatunut tielle. No rungot poikki ja vinssataan sivuun....TIMBER... laho puu josta vinssataan pylpyrän kautta runkoa sivuun napsahtaa yhtäkkiä poikki. Ketään ei onneksi jää alle. Aikaisemmin yksi toinen puu kaatuu samalla tavalla ja Slava saa juuri ja juuri sen verran tökätty puulle suuntaa ettei se kaadu suoraan Roopen defen konepellille.


Eikä auta kun tehdä lisää raivausta


Palkintona ajettava alkuperäinen ura. No Ladogassakin oli näköjään ajettu ihan joka uraa.


HZJ:n vinssin korjaus onkin urakka. Puskuria pitää rälläköidä aika rajusti ennen kuin moottorin saa irti. Lisäksi releboksi on kytketty aivan miten sattuu. Oli kuitenkin toiminut jotenkin.



Rinne on vahvasti linnoitettu ja juoksuhautaa löytyy joka suunnasta.




Paikalle saadaankin maksimijumi. HZJta vetävä Pajero puussa liinalla kiinni ja vinssi tiukalla kun sokka katkeaa. Melkoinen urakka että saadaan vinssattua jompi kumpi pää löysälle kun perässä roikkuu HZJ.



JV kikkailee autoa vinssailu asentoon


Ugly


Sillä aikaa ehdin tetsata mäen juoksuhaudat läpi siinä toivossa että löytyisi korsu tai bunkkeri.






Jumitus saadaan lopulta purettua mutta kokonaisaika paikallaan noin kolme tuntia.

Matka jatkuu harjujen päällä. Täällä hieman harhaillaan ennen kuin tajutaan miten reitti pitää ajaa ilman maksimi suo upotusta.




Tonin RJ:stä pamahtaa jotenkin suon toiselle laidalle murros joten remontin aikana pidetään ruokatauko. Masa käy kokeilemassa suon kantavuutta mutta heikolta vaikuttaa.






Onneksi piikkilangat on kerätty pois jos koskaan ovat maastossa olleetkaan


Matka jatkuu taas. BJn takajousi pomppaa alhaalta paikaltaan kun vaijerilukko jota sitä pitää kiinni on tippunut. Menee tovi ennen kuin ohi ajavista autoista löytyy sopiva.



Ensimmäinen joen ylitys on matala


Melkoinen mäki laskee suolle josta yhtä kova nousu ylös


Keskeltä ylös menee jyrkin kohta




Valoja pimeässä




Vinssisulkeiset on kovat kun pajeroa josta taas vinssin sokka poikki vedetään hzjn perässä mäkeä ylös.



Itse ajan Ilkan perässä oikeaa laitaa loivemmasta kohtaa ylös. Sieltä pääsee sentään mäen puolivälin jälkeen ajamaan ylös. Kaikki hauskinta on että mäen jälkeen laskeudutaan takaisin suon laitaan, pohjalta olisi voinut myös oikaista suoraan reitille mutta pimeässä ei mitenkään näitä hahmota.

Matkalta löytyy vielä muutama jumituspaikka johon Roopen defe istahtaa pahasti ja siinä samalla raidetankoa saa kipeää ja taitaa myös murros antautua?



Reitti ylittää vielä yhden kerran joen mutta sekin on matala kivipohjainen. Keula saavuttaa leirin klo 20:47 joten matkaa tehtiin tällä letkalla melkein 11 tuntia ja loppupää saapuu leiriin tunteja myöhemmin.
Leiri harmiksemme purettiin matkaan, kuitenkin palattiin lopulta täysin samaan paikkaan. Tulet saadaan vanhan notskin jämiin syttymään vanhoista hiilloksista. Telttakamat on ripoteltu useampaan autoon kyytiin joten sitäkään ei saada nippuun ennen kuin kaikki autot leirissä.



Ukkosen Kimmokin saapuu leiriin jossain vaiheessa. Isoryn porukkaa saapuu myös muistaakseni jo samana iltana.

...jatkuuu

Viimeksi muokannut mikjus : 07.11.2016 11:07
Vastaa lainaten