Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fordson
Voi siinä helposti käydä niinkin että tee ensin itse ja vie sitten korjaamoon. Harva kaveri oikeesti osaa korjata vian kuin vian kotitallissa. Joku ilmastoinnin kompuran vaihto tai kannen höyläys tuottaa tuskaa vaikka ammattilaiselle on helppo homma.
|
Kannen höyläyksestä tuli mieleen viimetalvinen sattumus. Ostin auton johon oli juuri tehty kansiremontti Hämeen Dieselissä. Aluksi kaikki toimi hyvin, mutta jonkun viikon jälkeen alkoi oireilemaan kuin olisi kansi halki. Siinä sitten satuin huomaamaan, että moottoriin oli laitettu väärä kannentiiviste. Samasta moottorista on versiot kahdella eri porauksella ja tiivisteen reikä oli liian pieni. Jotenkin vielä voi ymmärtää, että tuollainen virhe voi sattua vaikka ei ammattilaiselle pitäisi. Mutta asian jälkihoito oli sitä luokkaa, että ei tarvitse ks. liikkeen kanssa enää asioida. Melko monta puhelua piti soittaa ennenkuin sain sopivan korvauksen omista töistä, kun itse sen purin ja kasasin uudelleen.
Aiheeseen sivuten, olen sivusta seurannut erään lähisukulaisen ässämersun kanssa touhuamista. Yhtenä talvena se oli ilmajousiin liittyvien ongelmien takia naapurikylän nyrkkipajalla monta kertaa, eikä siitä ehjää tullut. Rovaniemen veholla löysivät vikapaikat heti ja laittoi kuntoon. Muutenkin veho on ainakin tuon ks. auton perusteella tuntunut olevan toimiva korjaamo. Samainen auto on käynyt Rovaniemen Sercapilla joidenkin sähkövikojen vuoksi. Aina ei ole vikaa löytynyt, mutta silloin asia on suoraan todettu, eikä siitä ole silloin laskutettu mitään.