Onhan se kätevää jos öljynvaihdon voi teetättää juuri silloin kun itselle sopii.
Kauppareissun yhteydessä tai muuten vaan ohimennessään.
Itse olen korjannut ja huoltanut kaikki autot mitä omistan, paitsi kerran käytin öljynvaihdossa juuri tämmöisessä pikahuollossa ja itse pääsi vierestä katsomaan. Takuuta ei autoissani ole ollut omistusaikanani voimassa. Vanhoja kun ovat.
Syy miksi aloitin tämän viestiketjun on äitini omistama vuoden 2012 saksalainen henkilöauto johon vaihdoin nastarenkaat. Juuri muutahan tämän ikäluokan, ja uudemmille, kulkineille ei pysty tekemäänkään ilman jonkinlaista testeritietokonetta. No kumminkin, autolla on nyt ajettu 120tkm ja se kävi noin kuukausi sitten isossa huollossa merkkiliikkeessä. Ainakin huolto oli kallis, muistaakseni noin 800e, kuittia ei ole nyt nenän edessä. Huoltoon kuului kuitin mukaan mm.automaattivaihteistoöljyn ja suodattimen vaihto ja jarrunesteen vaihto. Renkaita vaihtaessa ihmettelin kun takarenkaitten pultit olivat todella tiukassa. Syy selvisi kun pultit oli kädessä, ne olivat täysin ruosteessa. Ja toisen puolen vanne oli hapettunut napaan tiukasti kiinni. Sitä piti tempoa täysin voimin että sain sen irroitettua. Ilmeisesti tällä merkillä ei renkaita tarvitse irroittaa isossakaan huollossa. Tämä seikka ei tietenkään todista että jotain olisi jäänyt tekemättä. Asia antaa vaan huonon kuvan kyseisen merkin huollon laadusta.
Tämä auto on käynyt myös kalliissa remontissa tämän ison huollon jälkeen. Huollon yhteydessä huomattu vika joka meni onneksi takuuseen. Papereitten mukaan korjauksen hinta oli melkein 2000e.
Viimeisen vuoden sisällä olen joutunut useamman kerran toteamaan että "KAIKKI PITÄIS TEHDÄ ITTE" Mutta ihan kaikkea ei millään kerkeä ja pakko jotain teetättää ulkopuolisilla.
Viimeksi muokannut 33SD : 01.11.2016 15:54
|