Näytä yksittäinen viesti
  #514  
Vanha 23.10.2016, 22:01
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Onko rempasta tietoa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lelumiini Näytä viesti
Onkos porukka mistä tilaillut kiertokangen laakereita? Onko marmori paras vaihtoehto vai saako jostain muualta? Kaikissa laakereissa oli yläpuolen liuskassa murentumaa vähä niinku 80:sen liuskoissa konsanaan, perimätieto näkyy pitävän paikkansa että remppa ois tehty ~430tkm. Liuskoissa 1:n oli 0.5 ylikoko, loput 0.25, männät todella hyviä. Koneella nyt rullattu 618tkm.

Onko sattunu joku valmistusvirhe kun nyt jo alkanut murentua, ymmärtääkseni näissä ei ole ollut samaa vaivaa kun 80:sen koneessa.
Toyota alkoi valmistaa noita "ympäristö-" ystävällisiä laakereita tuossa vuosikymmenen vaihteessa, siis -80/-90 (olikohan että lyijy jätettiin pois, että sitä ei pääse ympäristöön....)

Ja toyota sai korjattua tuon ongelman muutamassa vuodessa.

Mutta noita orkkis laakereita, mitkä on valmistettu NOIN -90--93?? löytyy yllättävistä paikoista: Vm. -81 bj-42 kärsi pienestä öljynpaineesta; siis sammui EDIC:llä, kun ajoi kesäkuumalla 10w-30 öljyillä 80 km/h matkaa, ja tuli risteykseen... tyhjäkäynti oli aika pienellä...
K.O auto oli saanut konevaurion (ostin 1. omistajalta, joka kertoi että oli tehty merkkiliikkeessä.) kun oli jumissa/kylellään tms. kanavassa

Purin tuon koneen (ajettu silloin n. 300+tkm),

Kone oli kuin uusi, siis jokapaikasta! myös öljypumppu oli mitoissaan/naarmuton.

PITKÄN tutkimisen jälkeen löytyi nokka-akselin takimmaisesta(vauhtipyörän puoleinen) laakerista tuo "kaarnan syöjän ura", ja oli niin säännöllinen/suora, että olisi voinut olla tehtaan tekemä!
Katselin peilillä pikaisesti kaikki läpi, ja tuo meni läpi ensimmäisestä tarkastuksesta!

Mutta jos on jo kertaalleen rempattu tuntemattomilla osilla....
Vastaa lainaten