Näytä yksittäinen viesti
  #23  
Vanha 15.10.2016, 23:00
Marso Marso ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.07.12
Sijainti: Suomi
Viestit: 195
Post

Jatkan tänne, tuli itsekin hommattua tuollainen garrettin gt2052v hyrrä. Halvalla kun sai ja vielä ok kuntoinenkin. Tullut jo hieman purettua ja puhdistettua tuota, kompura puoli valmis, mutta tuo pakopesä ei tahdo irrota sitten millään... siksi noita irroittelen ja samalla putsailen, että saa tuon keskiön käännettyä oikeaan suuntaan: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48040

Sitten tuosta vnt-siipien ohjailuista, muutamaa erilaista "mekaanista" ohjaussysteemiä on tullut vastaan:

1. Pako/ahtopaineella ohjattu painekelloa "Se perinteinen tapa hukkiksen kanssa"
- taloudellisuus saattaa matka ajossa kärsiä ja kone pitemmän päälle, kun ahdot ylhäällä lähes kokoajan
+ helppo toteuttaa, toimii monesti ihan ok

2. Kahden kellon ohjaus (alipaine+paine) http://www.superturbodiesel.com/std/...ad.php?tid=157
- hieman monimutkaisempi, eikä kuitenkaan "täydellinen"
+ laskee ahtoja pintakaasulla ja parantaa koneen kestävyyttä ja taloudellisuutta

3. mekaaninen yhteys kaasupolkimeen + paine kello http://www.vwt4forum.co.uk/showthrea...=148124&page=2
- monimutkainen ja osittain hankala toteuttaa mekaanisten osien osalta
+ suora yhteys ahtopaineeseen ja kaasun asentoon ja sitä myöten polttoaineen määrään ja ilman tarpeeseen

4. alipainetoiminen kello ohjattuna alipaineella, jota säädellään ahtopaineella http://www.chaz.yellowfoot.org/Manua...Controller.htm
- monimutkainen, saattaako sotkea normaalit alipaineella ohjatut komponentit, kun tarvetta alipaineen tuotolle lisätään?
+ helpompi toteuttaa kuin mekaanisesti kaasupolkimeen liitetty versio


Kellään kokemuksia muista kolmesta kuin tuosta ensimmäisestä? Tällä hetkellä itselle iskisi parhaiten tuo numero 4, mutta jos kellään kokemuksia näistä niin kertokaa ihmeessä.


Mainitaan nyt vielä tämä:
5. Elektronisesti ohjatuksi muutettu mekaaninen järjestelmä http://dmn.kuulalaakeri.org/vnt-lda/
- erittäin monimutkainen, paljon elektroniikkaa
+ saa säädetty suht tarkkaan ja mukautuvasti myös lennossa turbon toimintaa
+ Ainakin nimen perusteella suomalainen "tuote" (aina pitää mainostaa ja kokea kansallista ylpeyttä )


EDIT: unohtu kirjottaa, mutta ei enää juuttuvia siipiä: Mr. Musclea turbiiniin ja taas toimii!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070

Viimeksi muokannut Marso : 15.10.2016 23:04 Perustelu: Piti lisätä tuo mr. muscle vinkki.
Vastaa lainaten