Jos dieselkone lähtee ryntäämään (kun käy imupuolellta saamalla öljyllä) niin älkää missäännimessä (jos ei ole aivan pakko) painako kytkintä, sillä ainakin vanha vw golf räjähti alta 5 sekunnin! tuli vissiin kiertokanki kylestä ulos, kun tuli öljyt tielle.
kokonaan toinen asia on jos pumppu sekoaa kun siitä on ruuvattu liikaa syöttöä. (ensioireita on se että kaasun löysäyksen jälkeen kone laskee hiljalleen kierrokset tyhjäkäynnille.)
Ennenmainittu huohottimeen johtaminen imupuolelle aihettaa myös semmoisen ongelman että kun auto kaatuu niin moottoriöljyt valuu imupuolelle ja kone ryntää => muistetaan että kun kaadetaan niin sammutataan kone jarrulla.
P.S Toyota HJ-61 sammuu avaimesta vaikka saisikin öljyt imupuolelta! (mutta eihän toyotan diesel kulu koskaan tuommoiseksi jäteöljypolttimeksi!) (p.s vitsi ja tiedän että tulee taas sanomista nyybeistä)
Note! This message was posted anonymously!
|