Näytä yksittäinen viesti
  #16  
Vanha 19.02.2005, 11:06
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
quote:
? Nyt ei kyllä menny jakeluun tuo, että lavuri ei sopis vetoautoksi? Siis jos takajousitus ei anna myöten aisapainolle niin eikö silloin juuri keulassa ole painoa paljon? Perä ei painu lintaan niinkuin monessa muussa laitteessa... Lavurin ominaisuudet muuten paranee yleensä dramaattisesti kun lavalle heittää 100-200kg painoa...lähes kaikissa tilanteissa.

-- Eino Grön ja ikivihreät tangat....häh? --
Juu, totta että lavurin käytös muuttuu paljon paremmaksi kun lavalla on tavaraa painona. Aisapaino taasen tulee niin taakse että jousitus ei riitä ja pohjaa ja tällöin aisapaino painaa perää alas ja samalla keula kevenee ja se tekee hallaa ohjaukselle. Ainakin -00 hilu oli ajoelämys vailla vertaa kun sillä pari hiekkakuormaa ajoi männä kesänä, ei suunnilleen ollut mitään tietoa missä asennossa renkaat oli hiekkatiellä. Sitä ei kyllä tullut kokeiltua että olisi laittanut hiekkaa myös lavalla jousituksen painoksi joten siinä mielessä kyllä omakin moka etttä ajo oli mitä elämyksellisintä.

Unohtui mainita tuossa kirjoituksessa se että toki myös maasturin takajousitus painuu kun siihen laitetaan raskas konikärry perään, mutta maasturin takajousitus on jo perusmassaaltaan suuniteltu kantamaan kuorma eri tavalla kuin mitä lavuri ja tästä syystä raskas kärry ei tunnu niin hurjalle maasturissa kuin mitä sama kärry lavurissa.
Minä ainakin annan hevosvaunun vetoon pisteet maasturille. Lavuri on kyllä hyvä auto, sitä ei ole myöskään kiistäminen.

-- Wannabe OFF-roader --
Vastaa lainaten