Tää aihehan tuntuu olevan ikuisuus projekti osastoa. Meitsikin joutunut jonkun verran duunissa leikkimään hydr. kanssa ja juurikin siksi olevan vakuuttunut siitä että hydr. vinssi on varmasti sairaan loistava vehje! Se vaan että riittävää hydrauliikkaa nopeaan ja vahvaan vinssiin ei vaan saa järjestettyä, halvalla (ainakaan ilman suhteita). Ja kunnolliset säiliöt, pumput, venttiili lohkot ja putket vaan painaa hirveesti ja vie paljon tilaa.
Toi suora mekaaninen on ehkä fiksuin jos se on helposti toteutettavissa (esim. tojot). Sähkö vinssihän toimii auton sähköillä, ei sen käytöstä tule sähkö laskua Fortumilta tai Vattenfallilta joten miksi sen käyttöä pitää pelätä?
Voima/teho on kuitenkin aina tavalla tai toisella otettava samasta koneesta joten tulos on aina sama -> vinssiä käytettäessä tehoa hieman katoaa. Tässäkin suhteessa mekaaninen vie voiton, vinssauksen aikana voi käyttää valoja täysillä ja tehostin toimii, Sähköllä voi joutua tinkimään valoista kun taas hydr.vinssillä tehostin pois pelistä tai ainakin tehoa katoo motorista.
Sähkö ja hydr. vinssin hyviä puolia on että niille voi tehdä quick mount tyyppiset telineet ja siirtää niitä eri kohteisiin.
Mulla tuo (tuleva) valinta on sähkö vinssi, quick mountilla -> pisteet eteen ja taakse (ja heti kun varaa narulla).
Tietty jokainen tekee niin kuin hyväksi näkee. Tässähän vaan kerrotaan omia näkemyksiä ja kokemuksia toisille mahdollisesti päätöksen tueksi. Mutta kyllä sillä nopeudellakin on vähän väliä jos aikoo ottaa noita suunistuksia tosissaan.
IMHO
-sami-
Note! This message was posted anonymously!
|