Viestiketju: Taas GPS:stä
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 19.02.2005, 09:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Moi,

tuollaiset GPS-hiiret (joko USB tai RS) toimii OK, omaa kokemusta ((ilmeisesti just) tuosta elfan versiosta, mutta toimintaperiaate lienee kaikissa aika sama, jos GPS-piirisarja ja sen sulautettu softa on OK, ja antenni (vastaanotin yleensä) toimii hyvin, niin sitten eroina voi olla vaikka suojaus, mut oikeesti uskoisin ehkä isoimman eron tulevat läppärin ajureista, eli saako esim. nukahtamiset jne. sujuvasti. Tai voihan se olla että noita ajureitakin on vaan yhdet ja kaikki käyttää niitä samoja.

Maastosuunnistuksen lisäksi tuollainen läppäri+gps+karttasofta on kätevä esim. oudompia paikkoja kaupungista hakiessa, näpyttelet vaan sopivaan softaan (esim. genimap reittikartta) että mäkelänrinne 15, kauniainen ja vaikka nykyisen sijainnin, ja softa piirtää lyhymmän tai nopeimman reitin. Lisäksi oon itse käyttänyt tien päällä lähes joka kerta pidempiä matkoja ajaessa erityisesti kun oon ollut yksin liikkeellä, esim. etelästä tullessä on helppo ajaa siitä jyväskylään menevästä liittymästä ohi, ja kohta (=muutaman kymmenen kilsan jälkeen, esil. esim. sitten kun viimeiksi puhutusta pitkästä puhelusta on jo muutama minsa) huomaat että mikkeli 50... Jos olis sillointällöin vilkaissut 8esim.) apparin penkillä olevaan läppäriä niin olis *ehkä* havainnut että se sininen viiva on kateissa tai kääntyi äsken ihan eri suuntaan kuin mihin on itse menossa.

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten