Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Juu, renkaat pitäisi olla samanlaiset halkaisijaltaan, eli myös rengaspaineet olla samat molemminpuolin.
Suoraan ajaessa ei pitäisi naputtaa, se on merkki siitä että lukko raksuttaa hampaiden yli, eli että vasemman ja oikean puolen välillä on pyörintänopeusero. Tämä siis olettaen että ääni on vastaava kalkatus mitä lukko pitää mutkassa rullatessa/ pintakaasulla.
Tarkastithan rakotulkkien kanssa että lukon välykset on spelsien sisällä? Sulla on varmasti oikeantyyppinen lukko (eli kitkamurikkaan tarkoitettu), ja varmasti oikein kasattu? Kuten täällä jo aiemminkin mainittiin, niin akseliputken pitää myös olla suora, ja hammasvälys oikeassa säädössä. Se että purkaa perän ja kasaa samoinpäin ei tarkoita että välys on oikea..
|
Joo lukon mukana tuli tämmöinen sovituspalikka, jolla testataan se lukon oikea välys. Tosin tässä tapauksessa en tiedä millä sitä edes kuuluisi säätää, kun shimmilevyjä ei tarvita ohjeen mukaan ollenkaan. Ja lukon varaosanumeron tarkistin moneen kertaan valmistajan sivuilta tilausta tehdessä, että varmasti on käypänen. Tuohon kyseiseen akseliin ei ollut tarjollakaan kuin yksi kyseiseltä valmistajalta.
Täytyy vielä kokeilla vaihtaa renkaiden paikkoja keskenään. Toivoisin ainakin, että kyseessä on vain tästä sisäänajosta kuuluvaa melua, joka loppuu öljynvaihdolla, mutta tosiaan sitä en sitten tiedä, että onko kasauksessa joku mennyt pieleen. Kaikki osat meni kyllä samoin päin ja samoille paikoillekin, kuin ne irroitettaessa oli.
Tuota hammasvälystä aloin itsekin pohdiskelemaan.