Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.09.2016, 19:35
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Perusasetus

Siis huvittavintahan tässä on se että suurin ääneen huutaja taksialan vapauttamisen puolesta on ollut eräs pääkaupunkiseudulla toimiva taksi/joukkarifirma, ainakin sen perusteella mitä itse olen asiaa lueskellut...
Yhdessä vaiheessa jopa oli luvannut työllistää maahanmuuttajat tai jotain sinne päin.. oliko että evitskogin porukka olisi saanut töitä. Eipä sitten helähtänyt päässä ajatus että nyt tuo samainen porukka saa jokainen oman taksin kunhan vain täyttää kriteerit, joten voi olla kohtasiinä firmassa paljon paljon autoja mutta vähän kuskeja... , menee hankalaksi.
En mainitse firman nimeä mutta kun lukuja katsoi niin tuolla liikevaihdolla ei ole hurraamista tuloksen kannalta katsottuna.. ts. hyvin on kupattu rahat pois firmasta....

Tosiasiassa se mikä "isoja yrityksiä" kiinnostaa ovat seuraavat kaupungit,

Helsinki
Turku
Kuopio
Tampere
Oulu

Miksi?

Yliopistosairaalat ja sieltä pitkät kelakyydit. Näihin mittaroitu joukkari ajamaan "taksikyytejä" ja kuskille ohjeet "ei oteta alle 100km keikkoja vastaan".
Ääneenhän tätä ei tietenkään sanota.

Tukityöllistettyä porukkaa ajamaan ja pääomatulojen kautta rahat taskuihin. Tällä saadaan painettua kuljettajan palkkakulut alemmas jolloin jää enempi rahaa taksifirmaan.

Tässä se on "liikennekaari" taksien osalta selkosuomeksi sanottuna, muut seikat kuten juurikin päivystysvelvollisuus, hinnoittelu ynä muut ovat vain lisäporkkanoita "joista voidaan luopua", jos menee vaikeaksi. Tämä siellä on takana, ei pääomasijoittajia kiinnosta pätkääkään mitä illalla tai viikonloppuna saati jossain perähinkkilässä takseilla tehdään, iso raha liikkuu yliopistosairaaloiden pitkissä paluukyydeissä.

Paarikuljetus Meikusta vaikka Sodankylään. Taksaluokka 3. + 5,90€ lähtömaksu + paarilisä 29,20€ ja vaikka 3 kpl taukoa a 1h (45,90€/h). Laskekaa itse.. Aikaa menee mutta on kannattava keikka vaikka auto tulisi junalla pois (ne kulut muuten menee verotuksessa läpi).

Näitä ja muita sieltä tullaan kuorimaan ja rahat pääomatuloina taskuun.

Olen puhunut, tässä on "liikennekaari" taksien osalta paljaaksi riisuttuna.
Muu on vain myyntisälää ympärillä.
Toki bonarina voidaan myydä hyvähintaisia koulukyytejä, niissäkin liikkuu hyvin raha kun takana on lakikirja johon nojata jos koulu on pakkoraossa kyydin järjestämisen suhteen.

En yhtään ihmettele miksi maa on tässä tilassa taloudellisesti.
Vastaa lainaten