Näytä yksittäinen viesti
Vanha 23.09.2016, 08:55
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Perusasetus

Tuota tuota.. ihan vain nopeasti kysyn että kumpaa osiota nyt tarkastelet tässä liikennekaaressa, tavaraliikennettä vai henkilöliikennettä.

Tavarapuolesta ei ole kokemusta mutta henkilöliikennepuolelta sen verran että se puoli menee hulinaksi ja pahasti, siellä on sitten sekaisin taksit joissa käy kortti, käteinen ynnä muut, siellä on pikkupakut jotka ajavat "paketteja" ja taksiliikennettä, pikkukuorma-autoja jotka ajavat em. tavalla kaikkea ja sillei... tokikin siten että yrittäjä määrää itse hinnan eli basaarihuutokauppaa tolpalla kuka nahkansa myy halvimmalla. Päivällä voi olla että saat oikean taksin jossa voit maksaa kortilla ja saat kuitin ja illalla sitten saat.. jotain.. ja käteisellä.. ilman kuittia...

Homma alkaa 1.7.2018 (sattumoisin sunnuntai) joten veikkaan että sen oikean taksin saanti voi olla hankalaa koska tuona päivänä poistuu ajovuorovelvoitteet, päivystysvelvoitteet ynn' muut nyt taksialaa säätelevät lait ja asetukset. Voi olla että lauantai-illan "purkuliikenne" takkuaa jos(kun) taksit lähtevät kotiin 00.01 sununtain viettoon koska uusi laki sen mahdollistaa.

Olen tätä sanonut kun tämä liikennekaari alkoi hahmottua ja sanon vastakin...
Kannattaa varoa mitä toivoo ettei saa mitä pyyttää....

Jo nyt eläkeläiset täällä ovat aidosti huolissaan kuinka käy taksipalveluiden.
Nyt voi alkaa kumoamaan oletettuja väitteitä...

p.s.
1.7.2018 tarkoittaa sitä että taksiyrittäjä päättää itse milloin auto on ajossa, mitä kyyti maksaa ja mikä käy maksutavaksi ja tähän on asiakkaan tyytyminen.
Vastaa lainaten