Näytä yksittäinen viesti
Vanha 11.09.2016, 18:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja miksi Näytä viesti

Mä olen kanssa ettinyt pientä bensa- tai dieselkonetta nestejäähytteisenä, pariin eri projektiinkin. Pienimmät bensakoneet on skoottereissa mutta ne on liian väännöttömiä mun tarkoituksiin. Eikä sitä päkätystä jaksa kuunnella jos se huutaa 8000 korvan vieressä.

12voltin laturi joka on 100a antaa sen 100a tietyllä kierrosluvulla. Sen kun ottaa ja muokkaa 12*100 onkin 1200wattia, eli moottorin koko pitäs olla sellainen 2,4kw että se ei ole hetkessä kuollut.
24v 50a laturi on sitten 1,2kw sekin..
Tokikin kone voi olla just samantehoinen kuin laturi, siinä vaan tulee huomaamaan sen kuinka paljon laturi nappaa tehoa, se voi sammua kuin seinään.
Missä skootterissa on nelitahtinen vesijäähdytetty kone?

Siis minusta tuo 4- tahtikone olisi parempi, ja pakoputkenhan voi tehdä uusiksi, saa varmaan suhteellisen hiljaiseksi.

Vesijäähdytetyn koneen voi sijoittaa vaikka ilmastoituun laatikkoon, ja tuommoinen ulkoisella tuulettimella oleva laturi on aika tehokas ilmapumppu....
Vielä jos moottoriöljylle saisi jonkinlaisen jäähdytyksen, niin vois olla pitkäikäinen
Öljynjäähdytyksen voisi toteuttaa esim. kierrättämällä moottorin öljyjä öljynjäähdyttimen läpi henkilöauton ohjaustehostimen pumpulla.
Vastaa lainaten