Näytä yksittäinen viesti
  #1358  
Vanha 09.09.2016, 08:20
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Geen ehjäys on taas hieman edistynyt. Takalukkokin alkoi sylinterin putsauksen ja ilmomisen jälkeen toimimaan.
Mittariin ei kerry kilometrejä ja vika löytyi kuluneesta muovirattaasta. Käyköhän tuohon suoraan w124:n mittari? Googlen perusteella saman näköinen, mutta onko välityksissä eroa kuinka paljon? Tuo kyllä näyttää nyt n. 10% liian vähän nopeutta, ettei se niin tarkkaa ole.
Lämpöhommaakin olen hieman tutkinut. Ajoin koneen lämpimäksi ennen mittauksia. Käytin hehkureleen vierestä anturille menevää pistoketta irti. Kun mittari näytti 80 astetta, anturin vastus oli 60 ohmia. Se lienee oikein? Anturille tuleva jännite vaihteli eri mittauksilla 7,3 voltista 8,2 volttiin. Onko se ihan normaalia? Tilasin varmuuden vuoksi uuden termostaatin jos vika olis siinä.

Ylempään jarrukeskusteluun välihuomautus, -91 on takanakin molemmille puolille oma abs-anturi.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
tarviikos tää mitään dokumentteja? onko jossain saatavilla moisia?
Onko sulla auton käyttöohjetta? Sieltä pitäisi löytyä vaihtoehtoiset rengaskoot ja on niitä tässäkin ketjussa ollut. Jos ei muuten löydy, niin laita sähköpostiosoite yyveellä, niin otan korjauskirjasta kuvat ja lähetän sulle.
Vastaa lainaten