Näytä yksittäinen viesti
Vanha 17.02.2005, 21:43
Mylppy Mylppy ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 14.09.04
Sijainti: Häme
Perusasetus

Okei, ei ilmeisimmin sitten ole johtuvainen siitä winrarrin versiosta. Itse suosin ed2k verkossa ihan yleisimmin käytettyä clienttiä eli eMulea http://www.emule-project.net. eMule ei varsinaisesti ole ronkeli palomuurin suhteen olettaen että pystyt itse hallitsemaan palomuuria. Mutta eMule nyt toimii suunnilleen missä tahansa porteissa, joten eiköhän se avoin portti aina jostain löydy. Nattattu yhteys aiheuttaa ns. lowid:n. Käytännössä siis kaksi henkilöä joilla on lowid ei pysty lataamaan toisiltaan, vaan aina tiedon siirrossa toisella pitää olla highid. Jos itse on natannut yhteytensä ja pääsee adsl boxiin käsiksi, niin voidaan laittaa port forward käyttöön jolloin on natatullakin yhteydellä mahdollista saada highid käyttöön. (käytännössä siis tcp portti 4662 ja udp portti 4672 pitää laittaa osoittamaan oikeaa sisäverkon konetta, mutta tämä on jo hifistelyä ja ilmankin pärjää.)

Tuo mitä tarkoitin että ei voi tulla corruptuneita tiedostoja johtuu yksinkertaisesti siiät että ed2k verkko on käyttännyt ikuisuudet hashausta jolla tarkistetaan siirrettyjen tietojen oikeellisuus ja kun huomataan virhe siirrossa kyseinen osa tiedostoa siirretään uudestaan. Tehokkuudella tarkoitan sitä että samantien kun joku on saannut osan tiedostosta ladattua tämä henkilö jakaa kyseisen osan tiedostoa eteenpäin, jolloin kaikki kuorma ei tule alkuperäiselle lähteelle.

Vastaa lainaten