Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pääskyniemi
|
Taisi olla vanhempi malli tuosta, olisko max 650 Nm, kun yhteen transportteriin vedettiin dampperia kiinni. (muistaakseni yli 2x riskimpi kuin tuo minun 230v 79 euron bilteman "pyssy")
Siis hakattiin kiinni tuolla Makitalla maksimilla, ja sitten "yritin vetää momenttiin"/tarkistaa... mutta tuon vokkelon kytkin alkoi antamaan periksi noin 600 Nm kohdalla, toki voi olla etta pikkasen kiri Makitan jäljiltä?
Mutta muistaakseni k.o Makita oli esitteessä vajaa 100 Nm "riskimpi", mutta käytännön suoritus oli "mykistävä"
-> toki tuo Makita on kooltaan aika suuri, verrattuna esim. saman sarjan akkuporakoneeseen.
Mutta jo tuon vanhemman Makitan? sekunnin? kiinni iskemät pyöränpultit vaatii huomattavasti auton alkuperäistä avainta pitemmän avaimen

siis tuo 75-130 Nm on helposti 250+ Nm

-> pienellä teholla kiinni, ja sitten momenttiavaimella momenttiin, ja n. 50 km jälkeen tarkistus.
Siis tuo em. makita oli ensimmäinen akkukäyttöinen "harrastehintainen-" akkukone, mikä pystyy minun käsissä noihin suorituksiin....
(oli Kärkkäisen "sikapäivä" -tarjouksena reilu? vuosi sitten? kahdella akulla...)
P.S Myös pulttien/muttereiden aukaisu onnistui hyvin, ei tarvinnut hylsysarja...