Sanoisin että unohda koko juttu. Päiväntasaajan yli ei oikein pääse kuin laivalla tai lentokoneella, meni mitä reittiä tahansa.
Jos haluat elämyksiä ja nauttia hommasta niin ota lennot Kap kaupunkiin, ja osta sieltä 4x4. Siellä on autoissa tarjontaa vaikka kuinka ja hintataso huomattavasti edullisempi kuin täällä Suomessa. Rattikin on oikealla puolella
Kap kaupungista lähde länsirannikkoa pitkin kohti Namibiaa ja ja ennen Angolaa kohti itää. Botswana on kuulemma myös todella kaunis. Siitä edelleen itään, tosin Zimbabwe on hieman so-so. Kuitenkin huomattavasti parempi noi päiväntasaajan maat!
Mosambik on ihan ok, siitä rantaa pitkin alaspäin. Swazimaasta ei ole oikein tietoa mutta Lesotho on ehdottomasti käymisen arvoinen. Siitä sitten rantaa pitkin kohti Kap kaupunkia ja koneella 20 000e köyhempänä kohti Suomea.
Itse olen käynyt monta kertaa Etelä-Afrikassa ja Namibiassa sekä kerran Mosambikissa ja Lesothossa. Tiet on pääasiassa hyviä mutta jos/kun haluaa vierailla luonnonpuistoissa niin siellä on mukavampaa nelivedolla.
Voin tunnustaa että olen rasisti ja ihan syystäkin. Alä lähde yrittämään tuon "mustan Afrikan" yli tietä pitkin, ne maat on oikeasti vaarallisia tiet olemattomia a viisumit voi olla todella vaikeita ja kalliita.
Paras vuodenaika on Tammikuusta Huhtikuuhun, niin yllättävää kuin onkin niin toi Atlantin rannikko on aika kylmää talvisaikaan. Intian valtameren puolella on lämpimämpää.
Tuollanen 500 km päivässä on todella kunnianhimoinen tavoite eikä tuolla vauhdilla kerkeä juurikaan pysähtelemään eli suosittelen huomattavasti rauhallisempaa tahtia.
Tulihan tekstiä mutta itse olen käynyt reilussa 60 maassa ja on seikkailuja joihin kannatta ja ei kannata lähteä