Viestiketju: 50" LED Light Bar
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.09.2016, 12:17
J0hannes:n Avatar
J0hannes J0hannes ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 29.07.08
Sijainti: Espoo
Blog Entries: 20
Perusasetus

DHL perusteli kantaansa seuraavanlaisesti, kun keväällä asiasta tiedustelin:

Hei Johannes,

kiitos viestistäsi.

Pikakuljetusalalla yleisen käytännön mukaisesti myös DHL Express on alkanut veloittaa 1.5.2016 alkaen luovutuspalvelumaksun kaikilta asiakkailta, jotka tullaavat lähetyksensä itse. Vastaava palvelumaksu on ollut käytössä DHL Expressin sopimusasiakkailla.
Hintaero perustuu siihen, että itsetullaavien asiakkaiden lähetysten käsittely edellyttää meiltä manuaalista työtä, joka aiheuttaa enemmän kustannuksia kuin se, että hoidamme tullauksen asiakkaan puolesta.
Yksityisasiakkailla on DHL Expressin kautta kuljetettavissa tullattavissa lähetyksissä kaksi vaihtoehtoa: voimme tullata lähetyksen asiakkaan puolesta, tai asiakas voi tullata lähetyksen itse. Molemmista tullaustavoista peritään palvelumaksu.

Tiedote
1.5.2016 alkaen DHL Express (Finland) Oy muuttaa käteisasiakkaiden tullaukseen liittyviä palvelumaksujaan.
DHL Express (Finland) Oy alkaa periä palvelumaksua luovutuksesta (itse tehdystä tullauksesta), ja samalla tullivakuuspalkkio muuttuu. Palvelumaksuja peritään Euroopan yhteisön ulkopuolisista lähetyksistä, joiden veronkanto on yli 5 euroa. Luovutus-palvelumaksua peritään lähetyksistä, joissa DHL toimittaa tavaran tullausta varten tarvittavat tiedot sekä dokumentit asiakkaalle, joka hoitaa itse tullauksen. Luovutuksen palvelumaksu on 40 € / lähetys. DHL Expressin tullaamien lähetysten tullivakuuspalkkio, eli tullien ja verojen ennakkomaksu asiakkaan puolesta, on 1.5.2016 alkaen vähintään 24,80€ (sis. ALV 24%) tai 5 % tullien ja verojen arvosta (+ALV 24 %).
Vastaa lainaten