Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 02.09.2016, 07:19
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Viestit: 1.282
Perusasetus

Alkaa nuo ykköskoppaset olla jo niin vanhoja...että pelti ja rauta työtä piisaa. II on tietenkin hiukan mukavampi ohjaamo, mutta perustekniikka, pois lukien just SS jakolaatikko, on aikalailla samaa. Uudemmissa tietenkin enemmän sähköä ja varusteluita, jotka sitten ajanmyötä voi tuottaa ihmettelyä. Lisäksi nuo 90- alkupuolen II gen on myös ruosteisia. Bensakoneiset on yleensä vähemmän ajettuja ja ehkä vähemmän ruosteessa..siis ehkä!

Tarkoititko pyöränlaakereita? Ainakin I gen on kestäny uitella vedessä. Kolmesta offivehkeestä yhteen on jouduttu vaihtamaan etupyörän laakeri, oli jo tekohengitetty ja aika pahasti sökö...ja taitaa olla !! gen sama akselistorakenne, kun melkein sopivat yhteen.

Tarkoititko Jeep Cherokee XJ vai ZJ? XJ:ssä ei mahdu n. 180cm nukkumaan, tai jalat on takaluukkua vasten, muutaman yön niin olen viettänyt. ABS anturit maksaa 15-80e/kpl. Osia on saatavilla vaikka kuinka ja hintaluokkaa on laajasti, kuten esim nokka-akselin asentotunnistin, kiinalainen 15e vs. jenkki(brändi) 100e.
- Tietysti jos menet suomessa normi varaosatiskille ja kysyt jotain osaa, niin saat Jeepissä varmasti väärän, ja vielä 3x hintaan. Pajeron osia kyllä löytyy normi AD:ltä. Ainakin tuo XJ jeeppi on niin yksinkertainen että sen korjaukset hoituu ihan kyläpajassa...samoin akselistot ym. Automaatti laatikko on japanilainen ja jakolaatikko on ihan samalla periaatteella kun muutkin.
__________________
----------------------------------------------

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------
Vastaa lainaten