Näytä yksittäinen viesti
  #18  
Vanha 30.08.2016, 21:53
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Taitaa olla laturi palanut?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JES Näytä viesti
Nyt uudet akut kun jännite ei pysynyt yli 12,5V. Joutu välil lataan akkuja. Tyhjäkäynnillä vain 24,5V navasta. Nyt uusilla akuilla 27;5V navasta 1100rpm. Tämä kuten ennen kun toimi normaalisti. Nyt kuitenkin laturi viiden minuutin käytön jälkeen niin kuuma ettei pysty pitään sormea siinä. Onko ok vai laturista jotain kaput. Latauksen merkkivalon relettä ei ole kun ehjää ei ole löytynyt. Ei vissiin vaikuta itse lataukseen.
Eihän ole jossain vaiheessa käytetty käydessä akunkenkää irti, taikka käytetty jopa ilman laturin päävirtakaapelia? (siis muutaman sekunnin testaus ilman päävirtakaapelia polttaa laturin jokseenkin varmasti.)
Ja jos päävirtakytkin, niin sen avaaminen käydessä voi polttaa laturin.....

Muistaakseni? myös hj-61:ssä on latauksen päävirralle oma sulakelenkki? olisko palanut esim. laturin +navan ja laturin rungon välisessä oikosulussa, esim. laturia irroitettaessa?...

Lataa akut täyteen, ja kokeile esim. lisäpitkän halogeenipolttimolla tms. että auto sammuksissa sinne laturin päävirtaliittimeen tulee niin paljon sähköä akuista, että valo palaa yhtä kirkkaasti kuin suoraan yläjännitepuolen akun + navan ja korin välillä palaa.
Vastaa lainaten