Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 30.08.2016, 19:19
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Etuakselin kulumisen laskisin myös tyyppiviaksi.

Perämurikan laakerointi ja tasauspyörästön poskirattaat, vetarit, murrokset ja vetolaipat kun uusii niin menee taas useamman satatonnia.
+tietysti kääntöpäiden laakerit/tiivisteet, ja pyörälaakerit
Sitten jos on vedetty 500tuhatta ilman kunnollista öljynvaihtohuoltoa niin saa välitysrattaatkin vaihtaa.

Laakeroinnin tarpeen tunnistaa yleensä 60-80kmh:ssa kuuluvana voimansiirron ulinana.
Rattaiden/vetarien/murroksien vaihtotarve taas johtuu kun boorit kuluu ja aiheuttavat etuakselille melkoiset välykset jotka on helpoin tarkistaa kun pyörittelee etukardaania eestaas.
Ajossakin kaasua pumppailemalla saa aikaan kivat kolahtelut.

Näissä on täällä päin maailmaa aina jatkuva nelikko. Jos ei ole joku muuttanut "part time kit:llä" takavetoiseksi.

Viimeksi muokannut Mika_T : 30.08.2016 19:27
Vastaa lainaten