Näytä yksittäinen viesti
  #1096  
Vanha 30.08.2016, 00:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Eli pakki siis toimii, luin ensin nopiasti väärin että pakki toimisi huonosti.
Olettaen että autossa on alkuperänen A442f sähköohjattu versio, eikä vaihdettu edeltävä mekaaninen joka on myös a442f malliltansa. Sähköohjattu on tullut käyttöön 8/1992.
Pdf opuksessa (englanniksi), joka löytyy googlaamalla rm315e, on ohjeet vikakoodien luentaan. Ajonopeustieto saadaan kahelta anturilta, toinen on vaihteiston sisällä, toinen mittaristossa. Lisäksi on moottorin käyntinopeus ja kaasun asentoanturi.
Vianhakukaavion mukaan päädytään kaasun asentoanturiin, siinä on ohjeet jännitteiden mittaukseenkin.
Lisäksi haittaa voi aiheuttaa jarruvalokytkin, eli ei vaihda ylös jos painaa jarrua..
Toinen vaihtoehto, jos solenoideissa olisi vikaa, on irrottaa laatikon vasemmalla puolen oleva pistoke, tällöin laatikko toimii pakko-ohjattuna näin;
D = 4 kytketty
2 = 3
L = 1

Ohjausvaijerin liike muuttaa tässä mallissa vain linjapainetta. Ohjeen mukanen säätö on noin 2 mm näkyvillä, vaijerissa oleva holkki suhteessa kuoreen, kaasu nollilla.

Edeltävässä mallissa vaijerin säätö pitäisi olla todella pielessä (kireällä) jotta vaihtaa vasta liki täysillä kierroksilla. Vaijerista loppuu liike ennenkuin kaasupoljin on pohjassa.
Juttelin puhelimessa auton omistajan kanssa, ja kertoi, että laatikon ECU:n sulakkeen irroittamalla laatikko on suurimmalla vaihteella, (taikka joka tapauksessa suuremmalla kuin tuo ykkönen)?

Ja että sulake paikallaan ykkönen ja pakki toimii.

P.S kojelaudassa ja vaihdekepissä kuulosti olevan k.o kytkimet, siis tuo sähköohjattu 442

p.s.s molemmat nopeusmittausanturit löytyy vaihteisto/jakolaatikko paketista.
Vastaa lainaten