Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Eli jos haluat hoitaa tullauksen itse niin sinun on pyydettävä tarvittavat tiedot kuriirifirmalta tullausta varten, sitten tullaat, ja tulli antaa tarvittavat luvat eteenpäin kuriirifirmalle. FedExillä homma toimii hyvin (tee-se-itse-tulalus on vain paketin kuljetuksen osalta hieman hitaampi kuin jos maksaa sen muutaman euron FedEx:ille), DHL vetää ihan sikahinnan nykyisin tullauksista tavalla tai toisella. UPS:ää en ole hetkeen käyttänyt, mutta se muistaakseni ihan ok.
|
FedExiltä tuli mulle kirje että tullattava, hoidanko heidän kautta (maksupalvelupalkkio 2,5% tullimaksuista ja veroista, min. 15,50€ vai haluanko tullata itse. Aspa tuumas että:
Lainaus:
Lähetyksenne saapuu 25.7.2016 maahan, jolloin voin laittaa teille nuo tullausohjeet
ja tarvittavat tiedot meiliisi. Kun sen tullaa itse niin säästää tietenkin sen 15,50 € mutta voi olla jopa nopeampi tapa koska tällöin saa sen Tullin luovutuspäätöksen heti. Me kun se tullataan niin Tullin viranomaiset tulevat fyysisesti tänne paikalle.
|
Sattuneitten seikkojen vuoksi myyjä tullas tämän kuitenkin itse Englannista käsin, kun ei pitänyt EU:n ulkopuolelta alunperin tulla.