Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76
Siis minulla on käsitys, että tuolla avaustopiikin systeemillä saisi nestejäähdytyksen kautta suuruusluokkaa tuplat energiaa, mitä laturilta.
Ja normaalit Hydrauliikan pikaliittimet kestää jäähdytysnestettä, ja on itsestään sulkeutuvia, siis jäähdytysnestettä valuu ulos vain suuruusluokkaa 1 ml?
ja jos pieni 12v sähköpumppu, esim. n. 10 Wattia, niin tuo muutama kilowattia ei ole ongelma, jos tavoite on suuruusluokkaa +20 moottorilämmöt.
Ja noista Hondan puutarhatyökaluista ei kokemusta, oletus että sopisi vain hätäapuun????
|
Eli ajatus oli et hyödynnetään agrekaattimoottorin hukkalämpö käynnistettävän moottorin lämmittämiseen? Ja liitäntä tapahtuu molempien vesikierto yhdistämällä pikaliittimin? Mihin sitä 12v pumppua enää tarvii kun kaikissa vesijäähdytteisissä moottoreissahan on kiertopumppu? Kyllähän siinä isompikin lohko lämpiää jonkin verran jos akkua ladataan vaik tunti ja pikku moottori puskee täydellä teholla,näin pauttiarallaa laturissa olis 800wattia antoteho ni polttomoottorista tarvis joku 1.2-1.5 kw tehoa. Miksi Hondan vesipumppumoottori ei sopis? voihan joku vesipumppukin laulaa tuntitolkulla,tähän tarkotukseen se vesijäähdytteinen olis tietty parempi,ei taida löytyä vesijäähdytteisenä muita ku prätkän moottoreita ja niissä on vaihteisto integroituna lohkoon et ei sikäli hyvä. Voishan ilmajäähdytteisessäkin tehä vaan jonku tötterön jolla johdetaan ilmaa öljypohjan alle,no ehkä aika onneton lämmittäjä...