Viestiketju: Kekkulan Rautapossu Fj
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 11.08.2016, 20:46
_kekkula_:n Avatar
_kekkula_ _kekkula_ ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland
Viestit: 919
Post

Taisi edellisessä viestissä olla että kun tulee kesä niin Fj saa enemmän kilometrejä ja nyt sitä on tehty.

Katsastettiin muistaakseni reilu kuukausi sitten, jarrut kunnossa ja valot. Päästölappua katsoessa heräsin vasta ajattelemaan että tämähän käy aivan liian laihalla.

Se seos juttu vähä niinkuin unohtui, vesipumppu hajosi vihdoin ja viimein, peräluukussa tulppien ja kärkien seassa oli jo uusi pumppu odottamassa tien poskessa tehtävää remonttia. Onneksi ei mennyt reissussa koska pummpu olikin F moottorista, jossa pidempi akseli => ei sovi tuuletin, ei sovi hihna eikä hihna pyörä. No jostain löyty sopiva pyörä ja ropelliksi kaupasta 16" unipoint, manuaali käytöllä (virhe).

Näillä puuhasteluilla pääsikin joitakin satoja kilometräjä mm. Pojat kävi Manse Cruisingissa halkaisemassa parit pillit syyläristä (se flekti)
Tinasin syylärin pillit ja samalla laitoin jo hakuun/hankinta listalle uutta syyläriä (mätä).

Jokkis kavereilta nappasin lambda anturin ja ite mittari taulun, pakoputkeen mutteri ja silmittelemään seosta. Se seos olikin sitten niin laihalla ettei taulussa palanut mitään, tyhjäkäynti suutin jumppaa muutama kierros ja nyt näyttää ja tuntuu jo hyvältä.
Mekaaninen bensa pumppukin hajosi, ainakin vähän kun vuotaa moottori öljyä ulos. Hieman se oli jo väsynytkin. Sen tilalle moponetistä sähköinen Hugo pumppu ja hyvin toimii.

Näillä pikku hommilla on nyt kesä auto mennyt tähän asti, se vanhan toyotan luotettavuus ja vähäinen sähkölaite/nappula määrä on kohta tuplattu
Kun vaan jaksaisi niin kytkisi pumpun avaimen perään ja flektille termostaatti ohjauksen.

Kuviahan ei o muutakun tämä:

__________________
PäHäMa
MMC
Slck
Vastaa lainaten