Omasta Hiluxista on koko hissisyteemi otettu poies.

ilman vararengasta on tullut ajeltua kaikki nämä vuodet. Ei sillä, että tekeekö Hiluxin vakiolla 205R16 vararenkaalla mitään jos alla on muuten 33" renkaat. Pääseehän sillä tietty pidemmälle kuin kolmella renkaalla.
Jollain joskus näin lavabiilissä lavakaaren poikkipalkkiin hitsatun laipan, jossa oli kyseisen auton pulttijako ja se rengas sitten oli siihen ripustettu takalasin kohdalle omilla muttereilla. Se oli aika näppärä sydeemi, mutta viehän se lavalta paljon tilaa.
Töissä (rengasliike) kun autojen vararenkaita tullut ruuvailtua, niin hissisysteemi on tähänastistista tuntunut olevan kaikista pätevin.
Honda, Citroen ja Peugeot ainakin käyttää tämmöstä saranallista kehtoa, joka tosiaan on siis metallihäkki, jonka toisessa päässä saranat ja toinen pää tulee koukuilla takakontin lattiasta läpi. Näissä on lähes poikkeuksetta AINA ollut niin umpiruosteessa koko häkki, ettei siitä ole mitään jäljellä. Eikä tarvitsekaan olla kuin 10v vanha.
Mutta itsetehty on tietysti täysin eri asia. Sellaisen uskoisin toimivankin, kunhan huolella tekee.
Volkkarin uudessa Transporterissa on myöskin samantapainen häkkisysteemi.
Muutama kuukausi sitten tuli sporttipajeron hissimekanismia kokeiltua ja varsin hyvin pelitti kyllä. Omistaja sanoi, että kertaakaan ei ole otettu irti sitä ja autolla oli varmasti ikää yli 10 vuotta. Rasvaa vaan se taitaa kaivata.