Päivä oli kuuma ja mukava Kulmassa.
Itse lähdin heti aamusta tekemän uuden haastavamman reitin pätkän valmiiksi kun se kartallekkin oli jo piirretty.
Vimeset puut kun sain kaadettua niin Tommi saapuikin paikalle Blazerillaan ja sain hänet kokeilemaan reittiä.
Jeeppiletka kävi jalkasin kattelemassa ja totesi reitin liian haastavaksi.
Lopulta Tommi Blazerillaan, Vesa portaali Tojollaan ajoivat reitin yhteen suuntaan ja minä Cherokeella ajoin kumpaakin suuntaan, pari kertaa jouduin vinssaamaan kun kiven päälle jäin killuimaan, vaan yllättävän hyvin eteni näinkin matalaksi Jeepiksi.
Porukat nuotiolla valmiina maastoon.
Reitti valmis ja merkattu. Nyt pääsen itsekkin kokeilemaan.
Välillä mentiin ylös...
...ja kohta jo alas.
Kunnes jo taas ylöspäin. Tässä Vesa sai aika kauan hieroa, vaan lopulta nousi kuitenkin ajamalla ylös kun Blazer asettui jo vinssaus asentoon.
Tojo ja Blazer ajamalla ylös ja nyt oli vuoro pikkuisen Jeepin. Hetken hieromisella sehän nousikin myös ajamalla..
Grillaus tauon jälkeen kerkesi vielä tunniksi maastoon ja kikailinkin kallionousuja.
Vesa näkyi märässä urassa Boggerita pyörittämässä.
Itse päätin mennä tutkimaan 013 vinssaus mutakkoa. Kepillä kun koittelin niin silllähän oli kova kallio pohja, tosin noin metrin syvyydessä. Vedin vinssin vaijjerin valmiiksi korkealle puuhun ja eikun kantvammasta reunasta ylittämään.
Vinssauspuu ja ajolinjan vaihto vasemmalle.
Vähän oli pehmeää vaan nousee.
Joustoja vakio jousilla ja palikkakorotuksilla.
Mitään ei hajonnut ja lähdin ajamaan helppoa reittiä pitkin nuotiolle niin, keskittyminen hetkeksi herpaantui ja tienviruksen louhita murikka viilsi etu kumin kyljen auki?? Höh.
Millähän ton viillon opelisi kiinni? Vaijjerilla, kumipaikka sisäpuolelle ja sisäkumi? Toimiskohan maastossa?
Kiitosta vaan kaikille paikalle saapuneille ja asiaan vaikuttaneille.
t. Ismo Ämmä