Näytä yksittäinen viesti
  #833  
Vanha 06.08.2016, 20:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.454
Perusasetus

Auto on taas jotakuinkin nipussa, akseliremppa vähän venähti kun joutui odottelemaan osia kesäloman loppupuolella, ja kun työt alkoi niin ei ehtinyt heti tehdä.. Olisi siis taas pitänyt tilata Rockautosta 2vrk. toimitusajalla, kun ei kotimainen laakerikauppa pystynyt lupaamaansa (1-2 päivää = toista viikkoa)

Taka-akselin banjon kanteen tein tyhjennyspropun; US Partsista lambda- anturin hitsattava naaraskierre, ja siihen alumiininen tulppa. Nyt ei tartte joka kerta taka-akselin öljyjä vaihtaessa riuhtoa peräkoppaa liimoista irti.


Etu- ja taka-akselin remontista huolimatta edelleen täristää 90km/h-> nopeudessa. Taka-akselin remppahan juontaa juurensa siihen, kun viime talvena Kulmakorvessa takakardaani osui jossain välissä kiveen. Toimi vielä ihan ok, kunnes jossain välissä alkoi täristää ja huomasin pinionin laakerien olevan väljät.
Noh, nyt vasta tajusin katsoa takakardaania. Laitoin pukit taka-akselin alle, vaihde silmään ja auton alta katsomaan. Kardaaniputken keskellä n.2-3mm:n heitto, eli banaanina on. Ei muuta kuin Ko-Met:ille uudelleenputkitukseen ennenkuin takaperä hajoaa uudestaan
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten