Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 02.08.2016, 19:30
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ponssekuski Näytä viesti
Jos meinaa mehässä kurvailla ja tykkää ees kohtuullisen suorista kyljistä, niin tekisin 90° mutkilla ja sen verran lähelle rengasta jottei "suuremmat" puut pääse putken ja renkaan väliin. Näin saattaa säästää myös sivupeilit.
Hieman ihmettelen että miten se mutkan jyrkkyys tuohon vaikuttaa? Jos putki alkaa heti helmapalkin alusta eturenkaan takaa, niin ihan yhtälailla puu mahtuu väliin on siinä 30° mutka tai 90° mutka? Sillä erolla tosin, että loivalla mutkalla puu/ muu este kiilautuu helpommin pois välistä, kun taas 90° versioon se jää helpommin jumiin.

Samasta syystä helmapalkin etureuna kannattaa viistää sen verran kuin järkevästi pystyy, niin mahdollinen puu/ kivi ohjautuu pois auton alta ja pyöräkotelosta.


Lainaus:
Ja jos takarengas tulee kovastikin kylkiputken ulkopuolelle, ni pieni taivutus putken takapäähän. Tälleen saadaan puu ohjattua lähemmäs renkaan kylkeä, eikä tule ikävää stoppia kun puu osuu takarenkaaseen. Tän hetkellisen pysähtymisen huomaa ainakin boggereilla..
Tämä on ihan selkeä, ja putki tosiaan olisi hyvä olla mahd. hyvin renkaan kyljen tasalla.


Tässä taasen oma helmaputki, eikä ole ainakaan tähän päivään mennessä vielä puut kiilautuneet väliin jumiin. Pois ne on kyllä lähteneet, ja auto myös ohjautunut satunnaisista kiviosumista sivuun putken varassa

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten